وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

ای کاش گل یاس یک رسانه بود!

روابط عمومی | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۳۹ ب.ظ

ای کاش گل یاس یک رسانه بود!


هرچند قصد پاسخ گویی به شبهات و تخریب های منتشر شده در فضای مجازی و تنها نشریه مکتوب شهر« گل یاس» را نداشتیم چرا که متاسفانه روی کرد افتراء، اتهام پراکنی، تخریب، تقطیع و کتمان حقایق که توسط عده ای از عزیزان در پیش گرفته شده مساله ای نیست که با پاسخ گویی حل شود.زیرا تعدادی از آقایان هنوز تفاوت نقد با تخریب را نمیدانند.
«نقد» بمعنای بیان نقاط قوت و نیز ذکر نقاط ضعف با هدف اصلاح امور است و پاره ای از عزیزان دلبند قصد حذف و تخریب شخصیت را با استفاده از هر ابزاری وجهه همت خود قرار داده و مع الاسف شعار اصلاح طلبی سر داده و خود را مصلح می دانند و نمی دانیم این دیگر چه نوع اصلاح طلبی است.
لیکن در این وجیزه فقط یک نکته را که در شماره ی اخیر گل یاس با تفصیل و طمطراق ذکر کرده اند اشاره می کنیم.


نوشته اند: از آنجا که قانون هدف مند کردن مصوبه ی مجلس است ( در سال ۸۹) پس دولت حق دارد بنزین و گازوییل را گران کند و این دست در جیب مردم کردن نیست. 


در این رابطه گفتنی هایی است که فقط به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم: 


1. متاسفیم که آقایان حتی یک بار هم که شده قانون هدفمند کردن را مطالعه نکرده اند. آیا نمی دانند که بر اساس همان قانون دولت میبایست زیر ساختهای حمل و نقل عمومی را به نحوی توسعه بخشد که مردم در عبور و مرور دچار مشکل نشود؟
آیا این زیر ساخت فراهم شده است؟!! به هیچ وجه، یعنی اینگونه نیست که هرکس اراده کند از درب منزل تا محل کار یا محل خرید یا تفریح یا مقصد سفر تفریحی،زیارتی به راحتی بتواند از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان قیمت استفاده کند، بنابراین آیا افزایش قیمت حامل ها بدون فراهم کردن این زیر ساخت ( که وظیفه ی دولت بوده که در طول این دوره فراهم کند) دست کردن در جیب مردم نیست!! چرا بنزین و سوخت وسایل نقلیه عمومی مثل آژانس ها و تاکسی ها را نیز گران کرده اند؟ دود این گرانی به چشم چه کسانی میرود؟ آیا جز این است که طبقات ضعیف جامعه در این گیر و دار آسیب بیشتری میبینند؟ چه خوب بود حالا که مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی به اندازه ی کافی در اختیار نیست حداقل سهمیه ی بنزین این عزیزان هوا نمیرفت وچه شایسته بود به نحوی عمل می شد که هر روز شاهد مشاجره مسافران با رانندگان بر سر قیمت کرایه نبودیم.

2. راستی اکثر کسانی که از موتور سیکلت استفاده میکنند چه کسانی اند؟ جز اقشار کم درامد؟ مگر در قانون هدفمند کردن بنا نبود یارانه ی بیشتری به این اقشار تعلق گیرد؟ چرا به کلی سهمیه ی بنزین این عزیزان قطع شده و از طرف دیگر یارانه ی نقدی این قشر ضعیف نیز افزایش نیافته است؟ آیا با این وصف این افزایش قیمت، دست کردن در جیب این اقشار ضعیف نیست؟


3. قیمت برق در شش ماه اخیر سه بار، آب دوبار، گاز دوبار و ... افزایش داشته است و میبایست از درامد حاصل از اصل هدفمند کردن و افزایش های اخیر ۵۰ درصد به تولید ( کشاورزی و صنعت) کمک شود. شما در دلیجان و محلات حتی یک تولید کننده پیدا کنید که از این یارانه در طول چهار سال گذشته  بهره مند شده باشد! ما دولت قبل را به قانون گریزی در عدم اجرای قانون هدفمند کردن متهم میکردیم. نکند دوستان قایل به بازی یک بام و دو هوا هستند؟ وانگهی وقتی یارانه تولید پرداخت نشود، قیمت تمام شده ی کالا افزایش پیدا میکند و آیا این غیر از دست کردن در جیب مردم است؟


۴- دوستان میدانند طبق قانون باید یارانه ی اقشار مرفه حذف میشد ( تا بحال نشده است) و متاسفانه دولت بی حساب و کتاب یارانه ی دارا و فقیر را با هم دارد حذف میکند (مصادیق فراوان است) . و باز بر اساس نص همان قانون میبایست درامد حاصل صرف افزایش درامد مستمندان گردد. آیا با این وصف(که یارانه ی افراد نیازمند نه تنها افزایش نیافته که در پاره ای موارد حذف شده است)  نمی توان گفت افزایش قیمیت دست کردن دولت در جیب این افراد ضعیف است؟


۵- طبق قانون دولت « مجاز» است « تا» مبلغ ۴۸ هزار میلیارد از محل هدفمندی درآمد کسب کند. نمیدانیم آقایان به کلمه ی « مجاز» و « تا» دقت کرده اند، یا نه؟
یعنی هیچ اجباری نبوده است تا این مبلغ حاصل شود. تازه « تا» برای اعلام نهایت است یعنی می تواند خیلی کمتر از این مبلغ درامد کسب کند. فلذا در سالهای قبل(از سال 89 که قانون تصویب شده تا امروز) دولتها بر اساس شرایط ،سقف افزایش قیمت ها را تعیین میکردند و بر اساس همین برداشت است که جناب اقای دکتر نو بخت سخنگوی محترم دولت چند بار در پایان سال قبل و در ابتدای سال جاری و بعد از تصویب لایحه بودجه اعلام کردند ما افزایش قیمت حامل ها نخواهیم داشت و جناب آقای جهانگیری معاون محترم اول بخشنامه صادر کردند که افزایش قیمت ها موقوف. یعنی آقای جهانگیری و آقای نوبخت از قانون مطلع نبوده اند؟ قطعا بوده اند. لیکن با آن ملاحظه ای که ذکر شد آن مصاحبه ها را انجام داده اند، حال افزایش یکباره ی قیمت ها آیا فروپاشی اعتماد عمومی به دولت را در پی ندارد؟ قطعادارد و آیا  افزایش ۴۶ درصدی در سالی که فقط ۱۴ درصد به حقوق مستمری بگیران و کارمندان اضافه شده است. برداشت از جیب مردم نیست؟ 


۶- آقایان انتظار نداشته باشد نماینده ی محترم  وکیل الدوله باشد. نماینده نوکر ملت است و بر اساس قانون اساسی قسم خورده ناظر بر این رفتارها بوده و با گوشزد کردن به موقع اینگونه اقدامات، از حقوق مردم دفاع کند. کما اینکه در دولت قبل بیش از ۱۵۰ سوال و تذکر و استیضاح را با افتخار در کارنامه ی خود ثبت وضبط کرد(که از جمله میتوان به استیضاح آقای کردان و... اشاره کرد) و در این دولت نیز در مورد گرانی نان و آزاد کردن قیمت آنان که نمیدانیم با چه توجیهی انجام پذیرفته و گرانی چندباره قیمت برق و گاز و...به دولت تذکر داده است. 


چه خوب بود گل یاس یک رسانه به معنای واقعی کلمه بود و حداقل به حقوق مردم احترام گذاشته و نطق نماینده ی مردم را که در چند روز قبل از انتشار آخرین شماره نشریه ایراد شده بود را  منتشر مینمود. اما صد حیف که گل یاس تبدیل به ارگان انتخاباتی یک عده خاص شده و فقط در صدد تخریب و مچ گیری و کتمان حقایق است. 

ای کاش گل یاس یک رسانه بود!!
آری یک رسانه.

راستی شما دموکراسی را باید قبول داشته باشید، چرا به رای مردم احترام نگذاشته و همواره با تخریب نماینده آنان به مردم توهین می کنید.
و در پایان نمی دانیم شما چرا از موج گرانی ها حمایت می کنید، آیا دفاع از مردم و حقوق آنها را جزء وظایف نماینده نمیدانید؟ جل الخالق!
و در این رابطه گفتنی های دیگری نیز هست...

والسلام
دفتر ارتباطات مردمی نماینده ی مردم شریف محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی

  • روابط عمومی