وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

انتقاد نماینده مردم محلات ودلیجان از روند رو به رشد بیکاری

روابط عمومی | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۶ ب.ظ
علیرضا سلیمی دولت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: حرف ما به دولت این است که شما نمی‌خواهد شغل ایجاد کنید، همین شغل‌های موجود را حفظ کنید. ما با یک روند رو به رشد بیکاری در کشور رو به رو هستیم.
سایت شهر: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها در ایجاد رکود مقصر هستند یا دولت؟ گفت: تحریم‌ها اثری نداشته است. الان دو ماه از مذاکرات گذشته. مگر همین آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی نمی‌گفت که تحریم‌ها در مشکلات نقشی ندارند و ۸۰ درصد مشکلات برخاسته از مدیریت غلط است؟ یا این بحث جدی بوده یا جدی نبوده. اگر جدی نبوده باید توضیح دهند که چرا به مردم خلاف گفتند.

وی  افزود: هنوز برای حل مشکلات نگاه جدی به مسائل داخل کشور نشده است. نگاه ما برای نجات کشور به دست بیگانگان است. مادامی که این سیاست وجود داشته باشد و نگاه ما به دست بیگانگان باشد ما همین مشکلات را خواهیم داشت.

علیرضا سلیمی دولت را مورد انتقاد قرار داد و گفت:  حرف ما به دولت این است که شما نمی‌خواهد شغل ایجاد کنید، همین شغل‌های موجود را حفظ کنید. ما با یک روند رو به رشد بیکاری در کشور رو به رو هستیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان  در مجلس وضعیت بیکاری کارگران کارخانه‌های سنگبری را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: ۱۶۰ هزار کارگر در کارخانه‌های سنگبری مشغول کار هستند. در هفته حدود ۲هزار نفر در این بخش شغل‌شان را از دست می‌دهند.

وی افزود: کارگران روز به روز بیکار می‌شوند. کامیون‌داران بیکار شده‌اند و دولت نتوانسته در بخش مسکن رونق ایجاد کند. سیاست‌های دولت، سیاست های پویایی در این بخش نبوده است. در بخش مسکن ۲-۳ میلیون شغل وجود دارد که دولت نتوانسته آنها را فعال کند.

 نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس قابل بازنگری است یا نه گفت: این قانون بار مالی دارد و کلیه‌ی طرح‌هایی که نمایندگان به مجلس می‌دهند که باعث افزایش یا کاهش بودجه‌ی عمومی شود در مجلس قابل طرح نیست.

وی افزود: ما مکررا از دولت خواسته‌ایم که لایحه‌ای برای بازبینی این قانون به مجلس ارائه کند اگر دولت این کار را انجام دهد، ما سریعآ قانون را بازبینی می‌کنیم.

حجه‌الاسلام سلیمی از نحوه‌ی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت یازدهم انتقاد کرد و گفت: دولت یارانه بخش تولید را نداده است. همان‌طور که دولت قبل قانون هدفمندی یارانه‌ها را به طور کامل اجرا نمی‌کرد، این دولت هم دقیقآ‌ پایش را جای پای دولت قبلی گذاشته است.

وی افزود: دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را در بخش‌های مختلف نقض کرده و به آن عمل نکرده است. از جمله همین یارانه بخش تولید که چیزی به بخش تولید پرداخت نکرده است.

نماینده مجلس گفت: درآمد دولت در بخش هدفمند کردن یارانه‌ها نسبت به دولت قبل خیلی بیشتر بوده است چون در چند مرحله حامل‌های انرژی افزایش قیمت داشت. مثلا قیمت برق در سال گذشته سه بار افزایش پیدا کرده. دو بار گاز گران شده . آب و بنزین هم گران شده‌اند.
  • روابط عمومی

اشتغال