وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

علیرضا سلیمی: نگاه مناسبی به تعاون در کشور وجود ندارد

روابط عمومی | جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ب.ظ

علیرضا سلیمی از اعضای هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس در خصوص نقش تعاون در اقتصاد کشور به خبرنگار موج گفت:بر اساس، قانون تعاونی ها باید حجم عظیمی از اقتصاد کشور را در اختیار گیرند اما تا امروز موفق به این امر نشده اند.
وی با تاکید براین که نتوانسته ایم از ظرفیت تعاونی ها به خوبی استفاده کنیم؛تصریح کرد:بسیاری از تعاونی های ما هنوز درگیر الفبای مشکلات خود هستند. چند عامل در ایجاد این شرایط نقش دارند که اولین آن به نگاه فعالان اقتصادی به تعاون بر می گردد؛هم در حوزه کسب و کار و هم در بخش های تولیدی.دراین زمینه شعار زیاد داده می شود اما آن چه مهم است عمل است بادی دید چقدر در این حوزه فعالیت عملی داشته ایم.برای مثال چند درصد از واگذاری ها که توسط دولت انجام می شود به بخش تعاونی بوده است؟
عضو هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس با بیان این که نگاه مناسبی به تعاون در کشور وجود ندارد؛ تصریح کرد:باید قبول کنیم که بخش تعاون در اقتصاد کشور پذیرفته نشده است.همچنین در بخش توزیع اعتبارات، امتیازات و تسهیلات، فرصت هایی که در اختیار این بخش قرار گرفته بسیار اندک است و بخش تعاون مورد بی عدالتی قرار گرفته است.
سلیمی ادامه داد:در بحث سازمانی نگاه مستقلی به تعاونی ها وجود ندارد که این امر نیز به توسعه این بخش آسیب می زند وقتی تعاون با این نوع نگاه و این نوع برخورد مواجه است قطعا نمی تواند تاثیر زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد

 

  • روابط عمومی

تعاون