وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

باید با رعایت الزامات رهبر انقلاب وارد میدان اجرای برجام شد

روابط عمومی | دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۳۶ ق.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره نکات نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درباره برجام اظهار داشت: این نامه فصل الخطاب در کشور است و بعد از این گفت‌وگوها درباره برجام باید حول محور نکات و مسائلی که رهبری مطرح کردند، پیش رود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره به دنبال ایجاد انسجام در صفوف متحد مردم بوده و هستند، افزود: این نامه نشان داد وحدت ملی برای ما از همه چیز لازم‌تر و یک ضرورت غیر قابل انکار است لذا همگان باید در جهت ایجاد این مسئله باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نامه حضرت آقا نشان داد برجام به هر نحو نقاط ضعفی دارد و این منافذ باید سد شود، دشمنی آمریکا با ایران امری مسجل و مشخص است و کسانی که دنبال تقلیل این مسئله در ذهن مردم هستند منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند.

سلیمی همچنین خاطر نشان کرد: این نامه حاوی این پیام بود که باید بحث اقتصاد مقاومتی را نه در شعار بلکه در عمل و اقدام  به کار گرفت  و آن را مورد توجه قرار داد.

عضو کمیسیون مجلس با یادآوری این نکته که هنوز برجام مراحل خود را طی نکرده بود، بهانه جویی‌های غرب شروع شده و چند کشور غربی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شده‌اند، تصریح کرد: با این رویکرد غرب، باید در اجرای برجام تضمین‌های لازم را داشته باشیم، منتقدین را نباید با چوب دشمن یا نادان و کم فهم از میدان خارج کرد، این نامه نشان داد باید به نظر منتقدین هم توجه کرد و اگر آنها را از میدان خارج کنیم در بزنگاه‌ها نمی‌توانیم مصالح عمومی ملت را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: برجام وحی منزل نیست و منافذ، ابهامات و ضعف‌هایی دارد، باید با رعایت الزاماتی که رهبری اشاره کردند و  مواردی که در مصوبه مجلس آمده است وارد این میدان شویم زیرا بدون رعایت آنها آسیب می‌بینیم و دچار خسران می‌شویم.

  • روابط عمومی

برجام