وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

لزوم اختصاص یارانه تولید به کشاورزان گل و گیاه

روابط عمومی | شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ق.ظ

لزوم اختصاص یارانه تولید به کشاورزان گل و گیاه

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه ظرفیت های مناسبی برای پرورش و صادرات گل های تزئینی در کشور وجود دارد، گفت: بسیاری اززیرساخت های لازم برای تولید گل های تزئینی وجود دارد و درحال حاضرشهر محلات دارای یک هزار هکتار سطح زیرکشت گل های سنتی و صنعتی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: گل وگیاه محلات مورد جدی دولت قرار نگرفته است ویارانه لازم برای تولید ویا صادرات اینگونه محصولات ارایه نشده است.

گل و گیاه محلات نیازمند توجه دولت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بخش کشاورزی در این منطقه رها شده است و عدم حمایت دولت و اینکه تولید اینگونه محصولات گران تمام می شود باعث شده است تا نتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

 

ارایه تسهیلات بانکی با سود کم به کشاورزان گلکار

سلیمی با انتقاد از پرداخت وام هایی با سود 10 درصد به کشاورزان ، گفت: پژوهشگاه  گل و گیاه  به موقع بودجه های خود را دریافت نمی کندو به این دلیل نمی تواند داشته ها و دانسته های خودشان را در اختیار گلگاران قرار دهند. همچنین پرداخت وام هایی با بازپرداخت 10 درصد باعث شده است تا تلاش کشاورزان به جیب بانک ها برود.

 

ضرورت تشکیل سامانه اطلاعاتی گل و گیاه

نماینده محلات و دلیجان در مجلس، تصریح کرد: تسهیلات لازم و اطلاعات به روز از بازار کشورهای همسایه دراختیار گلکاران نیست و این باعث شده تا ما گامهای بلندی برنداریم. حقیقتا صنعت گل و گیاه ما مظلوم است و حمایت در خور شانی از آن صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد بازار گل و گیاه به دست دیگر کشورها بیفتد،‌اظهار داشت: با حمایت از دانشمندان و افراد زبده این عرصه و داشتن نگاه تولیدی و ارزآوری می توان گل و گیاه ایران را به دنیا معرفی کرد.

  • روابط عمومی

گل وگیاه