وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

نباید با استانداردهای دوگانه با رسانه های کشور برخورد کرد

روابط عمومی | دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴ ق.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، در خصوص افتتاح نمایشگاه مطبوعات و حواشی ایجاد شده پیرامون آن افزود: وزارت ارشاد باید در خصوص اعتراضات رسانه ها توضیحاتی ارائه کند.

وی ادامه داد: رسانه هایی که حاضر به شرکت در نمایشگاه مطبوعات امسال نشده اند تبعیض را دلیل عدم شرکت خود عنوان کرده اند و این در حالی است که نباید با استانداردهای دوگانه با رسانه ها رفتار شود و آزادی عمل آنها سلب شود، البته رسانه ها نیز باید تعهد کاری داشته باشند و نمی توان توقع داشت که رسانه ها پیوسته مجیزگوی سیاست های دولت ها باشند زیرا رسانه باید استقلال همراه با تعهد داشته باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت اظهار داشت: رسانه ها نباید از مسیر انصاف در جامعه خارج شوند و به دنبال کانالیزه کردن افکار عمومی و پمپاژ مطالب خلاف به جامعه باشند بلکه باید اخبار واقعی را به اطلاع مردم برسانند.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: اکنون برای برخی رسانه ها تلقی برخورد دوگانه به وجود آمده است که وزارت ارشاد باید وارد عمل شده و توضیحات لازم را ارائه و به انتقاد رسانه های منتقد پاسخ دهد، هم اکنون صحبت هایی مبنی بر دریافت برخی رسانه ها از یارانه های مناسب مطرح است و این در حالیست که دیگر رسانه ها از این یارانه کاملا بی نصیب هستند و وزارت ارشاد باید با عدد و رقم و نه به صورت کلی در این خصوص جوابگو باشد.

وی با اشاره به کمبود رسانه مستقل در کشور ابراز داشت: اکنون برخی رسانه ها در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم از بودجه های دولتی ارتزاق می کنند و رسانه مستقل در کشور به ندرت وجود دارد و نباید اجازه داد این تعداد رسانه که در تمامی دولت ها استقلال خود را حفظ کرده اند در حاشیه قرار گرفته و به آنها اجحاف شود.

  • روابط عمومی