وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

مصادره 2میلیاردی نتیجه دیپلماسی التماس!

روابط عمومی | يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵ ب.ظ
سلیمی گفت: روی آمدن دولت به دیپلماسی لبخند و التماس و سرپوش گذاشتن به بدعهدی‌های طرف مقابل عامل عدم اقدام متقابل و واکنش جدی او در قبال این اقدامات آمریکایی‌هاست که واقعا جای شگفتی دارد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به مصادره 2میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران توسط آمریکا تصریح کرد: این اقدام قطعا راهزنی بین‌المللی است و این سوال مطرح می‌شود که چرا سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟ و چرا برخی از مسئولین واکنش لازم در این خصوص نشان نداند و سکوت کردند.

سلیمی عنوان کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند غیرقابل‌اعتماد هستند و علیرغم وعده‌هایی خود در برجام تحریم‌ها را ادامه می‌دهند که نقض برجام است و از ژنو تا امروز 150 تحریم جدید علیه ایران اعمال کرده‌اند.

وی در چرایی اینکه چرا اقدام لازم و متقابل در خصوص اقدام آمریکایی‌ها توسط دولت صورت نگرفته بیان کرد: روی آمدن دولت به دیپلماسی لبخند و التماس و سرپوش گذاشتن به بدعهدی‌های طرف مقابل عامل عدم اقدام متقابل و واکنش جدی او در قبال این اقدامات آمریکایی‌هاست که واقعا جای شگفتی دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در ادامه گفت: باید همین مسئله عبرتی باشد برای اینکه یک عده‌ای اوباما را باهوش و مودب خطاب می‌کردند و باید از این افراد پرسید آیا این است مودب و باهوش بودن آقای اوباما که این قانون را امضا کرده؟ این چه هوش و ادبی است؟

سلیمی یادآور شد: در مقابل نتیجه دیپلماسی التماس؛ ندادن ویزا به ابوطالبی نماینده ایران، دادن ویزا به ایران از طریق کشور ثالث توسط سعودی‌ها، انجام همه تعهداتمان در برجام، وعده‌های توخالی طرف مخالف در انجام تعهدات خود، عدم تولید آب سنگین اراک، عدم غنی‌سازی 20درصد، بتن‌ریزی و خروج قلب راکتور همه نتیجه این دیپلماسی التماس و لبخند است و مشخص نیست در قبال این داده‌هایمان چه چیزی را به دست آوردیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خاتمه تاکید کرد: اما آنچه می‌تواند عزت و حقوق ملت ایران را حفظ کند دیپلماسی اقتداراست.
  • روابط عمومی

برجام

دیپلماسی