وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

تحویل دو دستگاه خودروی جدید به هلال احمر محلات

روابط عمومی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ق.ظ

حجت الاسلام سلیمی به مجلس نیوز گفت:برخی دستوراتی که در دیدار با ریاست هلال احمر کشور اخذ شده بود اجرایی گردید.وی گفت: در این دیدار مذاکرات خوبی در زمینه های مختلف صورت پذیرفت که بخشی از آن اجرایی وبخشی در حال اجرا است.

ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان محلات هم گفت: جهت تقویه بنیه ی امدادی هلال احمر،یک دستگاه خودروی سواری ویک دستگاه خودروی امدادی هایلوکس به این  شهرستان اختصاص یافته است که خودروی سواری تحویل وخودروی امدادی هفته آینده تحویل این جمعیت خواهد شد.

ایشان همچنین در خصوص دستور مساعد دکتر ضیایی،ریاست محترم هلال احمر کشور جهت پرداخت مبلغی به عنوان کمک به سیل زدگان محلاتی هم گفت: این مورد در حال طی روال قانونی است که در صورت وصول توسط این جمعیت به سیل زدگان پرداخت خواهد شد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۳
  • روابط عمومی

وزیر کشور نباید اجازه دهد عده‌ای با تشکیل جلسات، حرمت نظام را بشکنند

روابط عمومی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ق.ظ

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور نباید اجازه دهد عده‌ای که به دنبال حرمت‌شکنی هستند با تشکیل جلسات حریم نظام را بشکنند.


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به سخنان اخیر صادق زیبا‌کلام در محلات اظهار داشت: مسئولان ‌ذی‌ربط نباید اجازه دهند عده‌ای بخواهند در جلسات مختلف نهادهای قانونی کشور را مورد هجمه قرار دهند.

وی تصریح کرد: از وزیر کشور سوال داریم مگر در جریان این جلسه نبوده است، بیان سخنان پیرامون مردم مظلوم فلسطین و زیر سوال بردن شورای نگهبان در حوزه مدیریتی شما اتفاق افتاده که نباید اجازه چنین اتفاقاتی را دهید.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بیان حمایت نکردن از مردم مظلوم فلسطین در زمانی که این رژیم غاصب اسرائیل دست به هتک حرمت مسجدالاقصی زده در دوره مدیریتی وزیر کشور که ادعای ولایت مداری دارد، کار پسندیده‌ای نیست.

سلیمی گفت: بعد از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون شورای نگهبان کسی حق ندارد بخواهد این نهاد قانونی کشور را زیر سوال برده و مورد هجمه قرار دهد.

وی ادامه داد: وزیر کشور باید شجاعت داشته و از افکار عمومی، خانواده معظم شهدا عذرخواهی کند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با مدیرانی که زمینه‌ساز برگزاری این نشست بودند به صورت جدی برخورد شود.

سلیمی تاکید کرد: به راستی اگر وزیر کشور اختیار تصمیم‌گیری دارد، باید با مدیرانی که زمینه‌ساز برگزاری این نشست هستند، برخورد کند.

وی ادامه داد: هر چند می‌دانیم روحیه وزیر کشور با بیان چنین موضوعاتی سازگار نیست و وی تحت فشار است، اما وزیر کشور به عنوان فرد انقلابی و متدین نباید اجازه دهد چنین مباحثی در جلسات گروه‌ها مطرح شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین از استاندار مرکزی خواست قاطعانه با افرادی که زمینه برگزاری این نشست را فراهم کردند برخورد کرده و با تخلفات برخورد کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۹
  • روابط عمومی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مسئولان کشور در برخورد با آمانو باید ساز و کاری را بیندیشند که تصور نکند اینجا حیاط خلوت آمریکا است، گفت: آمانو ابتدا باید برای برگرداندن اعتماد ایران نسبت به خود در جهت ارائه گزارش‌های بی‌طرفانه تلاش کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۸
  • روابط عمومی

شهرستان محلات از پتانسیل فوق العاده ای در بخش گل برخوردار است

روابط عمومی | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۱ ب.ظ

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه گل محلات افزود: در حال حاضر پنج هزار هکتار زمین زیر کشت گل در کشور وجود دارد که یک پنجم آن در شهرستان محلات واقع شده و این پتانسیل ظرفیت فوق العاده ای را در محلات به وجود آورده است.

وی ادامه داد: پژوهشکده ملی گل در محلات، تکمیل فاز اول دهکده گل، وجود نیروی انسانی ماهر و کارآمد در این بخش و پایانه صادراتی گل محلات از مهم ترین زیر ساخت های صنعت گل در شهرستان محلات می باشد که باید در برخی بخش ها از جمله پایانه تلاش بیشتری جهت تکمیل آن به عمل آید.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش در راستای افزایش سرمایه گذاری در این صنعت، ارائه تسهیلات مناسب به فعالان بخش گل، افزایش سهم تولیدکنندگان گل از صندوق توسعه، انجام تبلیغات گسترده تر برای مصرف گل و گیاه در کشور و افزایش سرانه مصرف گل و ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب از جمله اقدامات شاخص برای رشد صنعت گل می باشد.

رایزن ایران در سفارت کشور تونس نیز با اشاره به سابقه طولانی شهرستان محلات در امر برپایی نمایشگاه گل گفت: اکنون این نمایشگاه با سابقه طولانی در امر برگزاری به یک نمایشگاه بین المللی تبدیل شده است.

مجید قربانی فراز افزود: حضور استان های بزرگ کشور در این نمایشگاه نشان دهنده همبستگی و اتحاد بین استان های کشور برای برگزاری نمایشگاه می باشد که امیدوارم تولید کنندگان گل کشور در آینده ای نزدیک به جمع صادر کنندگان گل اضافه شوند.

وی ادامه داد: شهرستان محلات ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف از جمله سنگ تراورتن و ماهیان زینتی دارد که امیدواریم رایزنان بازرگانی ایران از ظرفیت های صادراتی این شهرستان به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند و به معرفی پتانسیل های مختلف محلات در دیگر کشورها بپردازند.

این رایزن ایران در سفارت کشور تونس بیان کرد: بازاریابی یکی از مباحث مهم در صنعت گل است و تولید کنندگان گل می بایست برای تحقق این هدف در نمایشگاه های بین المللی گل خارج از کشور شرکت نمایند که تشکیل اتحادیه صادراتی در راستای اجرای این گام اقدام موثری خواهد بود؛ زیرا تولید کنندگان به این واسطه با جدیدترین محصولات در دنیا آشنا می شوند و از سویی دیگر امکان ارائه محصولات متنوع خود به بازارهای هدف را پیدا می کنند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۰۱
  • روابط عمومی

انتقاد نماینده مردم محلات ودلیجان از روند رو به رشد بیکاری

روابط عمومی | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۶ ب.ظ
علیرضا سلیمی دولت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: حرف ما به دولت این است که شما نمی‌خواهد شغل ایجاد کنید، همین شغل‌های موجود را حفظ کنید. ما با یک روند رو به رشد بیکاری در کشور رو به رو هستیم.
سایت شهر: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها در ایجاد رکود مقصر هستند یا دولت؟ گفت: تحریم‌ها اثری نداشته است. الان دو ماه از مذاکرات گذشته. مگر همین آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی نمی‌گفت که تحریم‌ها در مشکلات نقشی ندارند و ۸۰ درصد مشکلات برخاسته از مدیریت غلط است؟ یا این بحث جدی بوده یا جدی نبوده. اگر جدی نبوده باید توضیح دهند که چرا به مردم خلاف گفتند.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۵۶
  • روابط عمومی

محلات در آستانه جهش اقتصادی

روابط عمومی | سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ب.ظ

حضور بی سابقه 13 رایزن اقتصادی از کشورهای مختلف در شهرستان محلات

صبح امروز جلسه ای با حضور 13 رایزن اقتصادی ومسئولین کشوری،استانی وشهرستانی در محلات تشکیل شد.

این جلسه با حضور رایزنان اقتصادی کشورهای ایتالیا،روسیه،تونس وده کشور دیگر به همراه معاون وزیرجهاد کشاورزی،مدیر کل سازمان صنعت،معدن وتجارت استان مرکزی،مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری،مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی وبرخی از مسئولان محلی وفعالین بخش خصوصی در محل فرمانداری شهرستان محلات برگزارشد.

نماینده مردم محلات ودلیجان در این خصوص به خبرنگار جریان گفت: مذاکرات بسیار خوبی در فضایی صمیمانه صورت پذیرفت که امیدواریم نتایج خوبی را در بر داشته باشد. وی با منحصر به فرد خواندن برخی از ظرفیت های اقتصادی محلات گفت: شهرستان محلات در بخش سنگ دارای 110 معدن وبیش از 300 واحد فرآوری است که توانمندی های خوبی از معدن تا فرآوری وعرضه دارد.وی گفت: در بخش ماهیان زینتی،90 در صد صادرات ایران از این شهرستان صورت می گیرد که ارزآوری بسیار خوبی را به دنبال دارد.

ایشان در خصوص گل وگیاه گفت: در بخش گل وگیاه محلات علاوه بر ظرفیت 900 هکتاری مجموع گل وگیاه ، وجود تنها پژوهشکده گل وگیاه ودهکده گل کشور در این شهر، محلات را به تنهایی در برابر بزرگترین استان های تولید گل وگیاه کشور ،مانند مازندران قرار داده است.

وی در خصوص صنعت تریکو گفت: این شهر از دیرباز از بزرگترین تولید کننده های تریکو بوده است که این صنعت هم پتانسیل اقتصادی بسیار خوبی برای محلات می باشد.

حجت الاسلام سلیمی در خصوص صنعت گردشگری وآب درمانی گفت:شهرستان محلات همچنین با دارابودن جاذبه های گردشگری وتاریخی بسیار وهمچنین چشمه آبگرم 48 درجه ای شرایط بی نظیری را برای این بخش ایجاد کرده است.

دکتر سلیمی در پایان گفت: مذاکرات بسیار خوبی از سوی اعضای جلسه صورت پذیرفت ودر نهایت مقرر شد با عضویت تعدادی از فعالان بخش اقتصادی محلات در اتاق های بازرگانی کشورهای خارجی این همکاری ادامه یابد وان شااله در آینده شاهد جهش اقتصادی خوبی برای شهرستان باشیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۰
  • روابط عمومی

دیدار با استاندار مرکزی در خصوص مشکلات شهرستان محلات

روابط عمومی | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ

صبح روز شنبه مورخ بیست ویکم شهریور ماه جلسه ای با حضور نماینده مردم محلات ودلیجان،فرماندار محترم محلات،شهردار محلات ونیم ور،ریاست شورای شهر محلات ونیم ور و تعدادی از فعالین بخش های مختلف صنعت واقتصاد در محل دفتر استاندار محترم استان مرکزی باحضور ایشان برگزار شد.

در این دیدار که به مدت 3 ساعت به طول انجامید مشکلات بخش های مختلف شهرستان در حوزه های مختلف بررسی گردید.حجت الاسلام سلیمی در این خصوص به مجلس نیوز گفت: در بخش اول در خصوص رکود حاکم بر بازار سنگ،نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده،میزان حقوق دولتی،جرایم دیرکرد وبرخی اقدامات دیگر که موجب تشدید رکود بر بازار سنگ شده است بحث وتبادل نظر گردید ودر این زمینه دستوراتی از طرف استاندار محترم صادر شد که مقرر شد در اولین اقدام، مدیر کل محترم صنعت ،معدن وتجارت در سفری به شهرستان از نزدیک مشکلات این حوزه را بررسی نماید.

وی گفت:در بخش دیگر مشکلات در حوزه راه و واگذاری زمین برای موارد عام المنفعه نظیر دانشگاه و اردوگاه بهزیستی نیز مطرح وبررسی گردید.نماینده محلات ودلیجان گفت: همچنین در بخش کشاورزی،دهکده گل وتامین آب آن ودر خصوص نمایشگاه سنگ هم مواردی مطرح وبررسی گردید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۸
  • روابط عمومی

در مذاکرات هسته ای دنیا حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت

روابط عمومی | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ق.ظ

حجت الاسلام سلیمی در دیدار با جمعی از اهالی شهرستان دلیجان در مسجد جوادالائمه گفت:در مذاکرات هسته ای کف انتظارات ما که همان به رسمیت شناختن حق غنی سازی بود به رسمیت شناخته شد که البته وضعیت آن در سال های آینده نا مشخص است. وی با شاره به ماده 4 ان پی تی که حق غنی سازی را برای اعضای آن محترم می شمارد گفت:دنیا می خواست ما را از این حق محروم کند که الحمدالله با تلاش تیم مذاکره کننده این حق از سوی 5+1 به رسمیت شناخته شد. وی گفت با توجه به عدم اعتماد جمهوری اسلامی ایران به آژانس وآمریکا سرنوشت این امر هم در آینده نا مشخص است چون همواره ما شاهد عهد شکنی آنان بوده ایم.

وی ضمن اعلام این موضوع که در بررسی برجام باید دقت نظر کافی صورت پذیرد ودر خصوص آن آیندگان قضاوت خواهند نمود گفت:کسانی که میخواهند این پرونده را سیاسی کنند وبرچسب سیاسی به آن بزنند در مسیر درستی حرکت نمی کنند.این پرونده باید در یک فضای فنی وتخصصی بررسی گردد. وی گفت:در این بررسی باید دید چه داده ایم ودر مقابل چه گرفته ایم،این باید به صورت شفاف بررسی شود.

نماینده مردم محلات ودلیجان در خصوص مسائل فرا متنی برجام گفتند:همانطور که مقام معظم رهبری هم در برخی بیانات خود به آن اشاره نموده اند آمریکا به دنبال نفوذ در ایران است .دکتر سلیمی گفت:آمریکا بانفوذ در ایران به دنبال سه هدف است: نخست نفوذ در کشور با هدف خدشه دار کردن استقلال سیاسی ایران،دوم دو قطبی کردن کشور وایجاد اختلاف بین مردم ومسئولین ،سوم ایجاد حاکمیت دوگانه در کشور واین یعنی اینکه امروز رهبری یک حرف بزند ومقامات خواسته ویا نا خواسته یک حرف دیگر بزنند.وی در پایان گفت: چهارمین هدف آنان سرکوب کردن تفکر انقلابی در کشور وجلوگیری از حاکم شدن آن است که در این خصوص هم مقام معظم رهبری دغدغه خود را نیز بیان نمودند.

در پایان جلسه حجت الاسلام سلیمی به سوالات حضار در خصوص برجام پاسخ دادند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۳
  • روابط عمومی

از زحمات تیم های مذاکره کننده هسته ای متشکریم

روابط عمومی | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جمع نمازگزاران مسجد جامع نراق گفت: تیم های مذاکره کننده هسته ای تمام توان خود را بکار بسته اند و از زحمات آن ها متشکریم.

نماینده مردم محلات ودلیجان گفت:تلاش بسیاری توسط این تیم بکار بسته شده است وبا تمام توان در مقابل زورگویی شش کشور مقاومت کرده اند. وی گفت: بررسی فرا متنی برجام اهمیت بیشتری نسبت به بررسی متن فرجام دارد و نباید بگذاریم بررسی متن برجام ما ذهن ها منحرف کند.ایشان گفت:متن برجام در مجلس کمسیون ویژه در حال بررسی است واین پرونده باید در یک فضای تخصصی،فنی وبدور از بازی های سیاسی بررسی شود.

وی گفت در این متن تعهدات ومحدودیت های بسیاری نظیر محدودیت در غنی سازی،تولبد سانترفیوژ وحتی خروج تمام ذخائر آب سنگین ایران به کشور ثالث ویا فروش آن بر عهده ایران گذاشته شده است و در مقابل کف انتظارات ما این بوده است که اول حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شود که البته شده است و دوم اینکه تمامی تحریم ها بصورت یکجا لغو شود که امروز شاهد آن هستیم که میگویند تحرم ها برای مدت 8 سال تعلیق وسپس گزارش آژانس تعیین کننده خواهد بود.

نماینده مردم محلات ودلیجان گفت:طبق قانون اساسی وهمچنین با توجه به نفسیر شورای نگهبان وتایید مقام معظم رهبری برجام باید در مجلس بررسی شود.ایشان در این خصوص گفت:بایستی حق تحفظ در برخی از بندها برای ایران ایجاد گردد و ابراز نظر برخی از دولتمردان در خصوص مصلحت نبودن بررسی برجام در مجلس صحیح نمی باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۵
  • روابط عمومی

دیدار با شورای شهر نراق

روابط عمومی | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵ ق.ظ

روز سه شنبه حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه شورای شهر نراق شرکت و با اعضای شورای شهر نراق دیدار وگفتگو نمود.در این جلسه ریاست محترم شورای شهر ضمن تشکر از اقدامات نماینده در خصوص شهر نراق گفت: بهره برداری از چاه جدید به صورت اورژانسی وجهت رفع مشکل قطعی آب صورت پذیرفته است و جهت تکمیل خط انتقال آب نراق وبهره برداری کامل آن برق رسانی به این پروژه واحداث منبع آب ضروریست که در این زمیته از نماینده محترم میخواهیم در صورت امکان در این خصوص پیگیری لازم صورت پذیرد.

ایشان همچنین به پروژه دو بانده کردن جاده نراق-دلیجان اشاره وگفت:انتظار می رود در خصوص این پروژه با تزریق بودجه تسریع در پیشرفت را شاهد باشیم. این جاده قطعا متعلق به نراق نیست و قطعا اهالی دلیجان،کاشان وحتی محلات نیز از نعمت های آن بهره مند خواهند شد.

در ادامه جلسه سایر اعضای شورا نسبت به بیان نظرات ودیدگاه های خود اقدام نمودند.

در پایان نماینده مردم محلات ودلیجان گفت:در خصوص خط انتقال آب مبلغ 4میلیارد ریال از محل ماده 180 اختصاص یافت وما بقی بودجه مورد نیاز هم از محل تنش وزاتخانه وبا پیگیری های صورت پذیرفته تامین گردید وان شااله در خصوص ادامه پروژه نیز از در سال 94 از محل ماده 180 کشوری نیز تامین اعتبار گردد.

ایشان در خصوص جاده نراق-دلیجان نیز گفت:تقریبا ساب بیس طول مسیری که قول داده شده تکمیل شده است و بخشی از مسیر نیز در حال تکمیل بیس است وامیدواریم زودتر این بخش از جاده به بهره برداری برسد.وی در این خصوص گفت:جهت جاده مبلغ 11 میلیارد ریال تامین اعتبار وابلاغ گردیده است که از این مبلغ 6 میلیارد ریال از محل ماده 180 تامین گردیده است.

ایشان در پایان از زحمات اعضای محترم شورای شهر نراق وهمچنین شهردار محترم نراق تقدیر وتشکر کرد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۵
  • روابط عمومی