وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات می‌تواند نقش بسزایی در تولید دانش بنیان و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان بازی کند.

به گزارش دیارآفتاب به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه گل های داوودی محلات گفت: تکمیل پژوهشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات نیازمند تصویب و ابلاغ چارت سازمانی و ردیف بودجه ملی برای جذب نیرو‌های توانمند و مستعد است.

 وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلاتی در مدیریت اقتصاد کشور گفت: در اقتصاد مقاومتی رکن اصلی اقتصاد دانش بنیان است و در زمینه گل و گیاه این پژوهشگاه می‌تواند نقش مهم و بسزایی را در تولید دانش بنیان ایفا کند.

 سلیمی ادامه داد: پژوهشگاه ملی گل و گیاه محلات نیازمند هزینه کرد از طرف دولت برا رسیدن به رشد و تعالی است و اگر در مباحث علمی هزینه نکنیم برداشتی هم حاصل نخواهد شد.

 وی محلات و دلیجان را نمونه های بارزی از اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی دانشت و گفت: دولت‌ها از ابتدا در این شهرستان‌ها سرمایه گذاری نکرده اند و مردم خود وارد عمل شده‌اند و لذا محلات و دلیجان الگوهای بارزی از اقتصاد خصوصی هستند و برای نجات واقعی اتصاد کشور نیازمند واگذاری واقعی هستیم.

 نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور را اقتصاد دولتی دانست و گفت: در صورت کمک و پشتیبانی دولت از بخش خصوصی در شهرستان‌های محلات و دلیجان، این شهرستان‌ها الگوهای خوبی برای ترویج اقتصاد خصوصی در کشور خواهند بود.

 

  • روابط عمومی

نماینده مردم محلات ودلیجان گفت:ارائه ۹ نکته الزامی در اجرای برجام توسط رهبر معظم انقلاب به برجام بیانگر این موضوع است که برجام دارای نقاط ضعف و ابهامات فراوانی است که باید در ادامه توجه بیشتری را نسبت به اجرای آن داشته باشیم.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب با اشاره به نامه مهم رهبر معظم انقلاب درباره اجرای برجام گفت: نامه مهم رهبر معظم انقلاب نشان داد که انسجام ملی که رهبر معظم انقلاب پیوسته به دنبال آن هستند مسئله مهم و ضروری است.

 سلیمی با بیان اینکه برجام دارای نقاط ضعف و ابهام فراوانی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و تیز بینی و دقت نظری که نسبت به برجام داشتند این نامه را به رئیس جمهو ابلاغ کردند تا مسئولین در ادامه با دقت ویژه ای در اجرای برجام ورود پیدا کنند تا مبدا آسیبی متوجه کشور نشود.

 وی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال سو استفاده است ادامه داد: دشمن از اجرای برجام به دنبال پیاده کردن طرح های خودش است و باید در اجرای برجام به گونه ای اقدام کنیم تا جلو سوء استفاده های احتمالی دشمنان گرفته شود.

 نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوش خیالی در مقابل دشمنی حیله گری چون امریکا به کشور آسیب خواهد زد و کشور را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد.

 سلیمی ادامه داد: این نامه نشان داد که موشکافی دقیقی که توسط مجلس و شورای امنیت ملی در خصوص برجام انجام شد لازم و ضروری بوده است.

 نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اضافه شدن ۹ نکته توسط رهبر معظم انقلاب به برجام بیانگر این موضوع است که برجام دارای نقاط ضعف و ابهامات فراوانی است که باید در ادامه توجه بیشتری را نسبت به اجرای آن داشته باشیم.

 وی به اهمیت این پرونده تاکید کرد و گفت: این پرونده، پرونده ملی است که منافع ملی را به همراه دارد و نباید به این پرونده به صورت جناحی و حزبی نگاه شود که در این صورت آسیب های فروانی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی افراد با دید انتخاباتی به این پرونده ورود پیدا کردند خاطرنشان کرد: این افراد باید نظر خود را اصلاح کنند، برجام یک مسئله ملی است به طوری که منافع ملی تا سال ها در گرو اجرای صحیح برجام خواهد بود.

  • روابط عمومی

دیدار مردمی نماینده مجلس با اهالی محلات ودلیجان

روابط عمومی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ق.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی صبح روز گذشته با اهالی شهرستان محلات به صورت حضوری دیدار وگفتگو کرد.
در این دیدار که در محل دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم محلات ودلیجان در شهرستان محلات برگزار شد،بیش از 50 تن از شهروندان محلاتی به صورت حضوری با ایشان دیدار وگفتگو کرده ونسبت به طرح مسایل ومشکلات خود اقدام نمودند.

ایشان همچنین صبح امروز با اهالی شهرستان دلیجان بصورت حضوری ملاقات خواهد نمود.

  • روابط عمومی

باید منتظر عملکرد غرب باشیم

روابط عمومی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: در این مرحله باید منتظر واکنش و عملکرد غرب در خصوص تعهداتش باشیم.

  • روابط عمومی

دیدار با اعضای شورای ور سفلی

روابط عمومی | شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ

عصر روز جمعه حجت الاسلام سلیمی با حضور در روستای ور سفلی ضمن دیدار با اعضای شورای روستا،با جمعی از اهالی روستا دیدار وگفتگو کرد.
نماینده مردم محلات ودلیجان در جلسه با اعضای شورای روستا ضمن تبیین جایگاه ونقش روستا در توسعه گفت:در این منطقه واین روستا اقدامات خوبی صورت پذیرفته است اما کافی نیست.وی با اشاره به زمانی که روستاها فاقد گاز بودند گفت:زمانی تنها درخواست روستاییان گازرسانی بود وامروز با پیشرفت در امکانات روستاها نیازمند ارایه خدمات بیشتر هستند.
در ادامه بهرامی ،عضو شورای ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در روستا گفت:درحال حاضر وضعیت آب کشاورزی روستایی دارای شرایط نامناسبی است که لایروبی قنوات در این شرایط ضروری است.ایشان ضمن تشریح آخرین وضعیت لایروبی قنوات از محل اعتبارات شورای بخش گفت:در صورت تامین اعتبار با لایروبی قنات خونی روستاهای ور سفلی وعلیا این قنات نیز تا بخشی احیا خواهد شد.
بهرامی در خصوص وضعیت راه روستا نیز گفت:با پیگیری های صورت پذیرفته نماینده محترم و مسئولین امر روکش جاده سیاه دره از محل اعتبارات ملی و شورای بخش به اتمام رسیده است.وی در پایان ضمن مطرح کردن مشکلات موجود خواستار پیگیری موضوعات مطروحه شد.
در ادامه سلطانی گفت:در حال حاضر ذخیره سازی آب شرب روستا مشکل دارد ونیازمند احداث منبع جدید است که امیدواریم سریعتر انجام شود.
  • روابط عمومی

لایروبی قنوات روستاها ضروری است

روابط عمومی | چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۸ ق.ظ

نماینده مردم محلات ودلیجان در گفتگو با مجلس نیوز گفت:با توجه به شرایط کنونی،لایروبی قنوات روستاها ضروری است.

وی در این خصوص به مجلس نیوز گفت:در این خصوص نامه ای به وزیرمحترم جهاد کشاورزی تقدیم شد وموضوع لایروبی قنوات ده ها روستای محلات ودلیجان نظیر جاسب،راونج،ورین و... مطرح شد که ایشان قول مساعدی را در این خصوص دادند که امیدواریم با پیگیری های بعدی مسئولین مربوطه این کار انجام شود.

ایشان همچنین با اشاره به مشکلات درمان در حوزه انتخابیه خود گفت:در این خصوص هم مذاکراتی با وزیر محترم بهداشت انجام شده بود ودر پی نظر مساعد ایشان،مکاتبه ای در خصوص تامبن پزشک متخصص قلب،جراح،داخلی،ارتوپدی،چشم پزشک و مغز واعصاب انجام پذیرفته است.

وی همچنین در خصوص ساماندهی وضعیت ورزشگاه های دو شهرستان گفت:در این خصوص هم قول مساعدی از سوی معاون اول ریاست محترم جمهور داده شده است که در صورت موافقت نهایی ایشان مبلغ 10 میلیارد ریال به آن ها اختصاص خواهد یافت.

  • روابط عمومی

بازدید از اصلاح سیستم برق رسانی روستای لریجان

روابط عمومی | شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش خبرنگار مجلس نیوز،صبح امروز حجت الاسلام سلیمی به همراه مهندس صفری،ریاست اداره برق شهرستان محلات از پروژه اصلاح وتوسعه سیستم برق رسانی روستای لریجان بازدید نمودند.


حجت الاسلام سلیمی گفت:پروژه کابل های خود نگهدار کار بزرگیست و الحمدالله با پیگیری های صورت پذیرفته از وزیر محترم ومعاونان ایشان این پروژه در شهرستان محلات آغاز شده است وامیدواریم با پیگیری های بعدی کل شبکه شهرستان محلات به این شکل تبدیل شود ودر این خصوص از کلیه مسئولین اداره برق تشکر می کنم.

مهندس صفری نیز در این بازدید گفت:تا کنون با اعتباری بالغ بر650 میلیون ریال شبکه فشار ضعیف روستاهای لریجان،نخجیروان وآبگرم اصلاح گردیده است وپیگیر اصلاح شبکه در سایر روستاها هم خواهیم بود. ایشان بزرگترین حسن این شبکه را جلوگیری از سرقت کابل،امنیت و رسیدن قطعی برق به صفر در اثر اتصال عنوان کرد وگفت:این جدیدترین تکنولوژی روز است.

وی در خصوص اصلاح شبکه کابلی محلات افزود: با پیگیری های صورت پذیرفته توسط نماینده محترم ومدیر کل محترم برق استان و مسئولین امر تا کنون در حدود 24 کیلومتر شبکه شهر محلات اصلاح و40 کیلومتر دیگر امسال انجام خواهد شد که این مقدار برابر حدود 32 درصد کل شبکه شهر محلات است.وی همچنین گفت: با توجه به اینکه محلات به صورت پایلوت در کشور به عنوان شهر کابلی انتخاب شده است طرح ها وبرآوردهای هزینه لازم صورت پذیرفته که در صورت تامین اعتبار عملیاتی خواهد شد.

مهندس صفری گفت: تا کنون برای اصلاح شبکه برق شهرستان 36 میلیارد ریال اعتبار هزینه گردیده است.

ایشان در خصوص قطع برق در چند شب گذشته نیز گفت:ما در داخل شهر محلات هیچ مشکلی نداشتیم ومتاسفانه رعد بر روی یکی از پست های اصلی شهرستان تاثیر گذاشته بود وباعث قطع برق در برخی نقاط شهرشد.

  • روابط عمومی

توهین وتعرض به رییس جمهور،تعرض به همه ملت است

روابط عمومی | شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ

نماینده مردم محلات ودلیجان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی وانتظامی شهرستان محلات گفت:این دیپلماسی اقتدار است که میتواند حقوق حقه ملت ایران تامین کند.

به گزارش مجلس نیوز،دکتر سلیمی در این مراسم که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد گفت:حقیقتا نیروی انتظامی در کشور ما منشا برکات بسیاری بوده است وبخشی از امنیت واقتدار امروز کشور مامرهون مجموعه نیروی انتظامی است.وی گفت:انسجام ملی، هوشیاری وبیداری ملت، توانایی وکارآرایی نیروهای نظامی وانتظامی و رهبری حکیمانه و هدایت های رهبر معظم انقلاب که در لحظه های حساس ،کشور ما را از گرداب خطرات نجات می دهد،از مولفه های امروزی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا سلیمی گفت:امروز به برکت همین مولفه های قدرت است که ما توانایی فوق العاده ای را چه در سطح منطقه وچه در سطح بین المللی کسب کرده ایم.وی گفت: اگر آل سعود که دست نشانده وفرمانبر مطلق آمریکای جنایتکار وخونخواراست امروز جنایت می کند وبا نهیب رهبر ما سرجای خود می نشیند نشان از همین سطح اقتدار است.

ایشان اضافه کرد:ساده انگاری است که تصور کنیم همواره با دیپلماسی لبخند بتوانیم حقوق حقه ملت را از ظالمان بین الملل وباطلان بین المللی اخذ کنیم.تجربه به ما ثابت کرده است هرکجا یک قدم عقب نشسته ایم دشمنان ما ده قدم جلو آمده اند.

وی با اشاره به حادثه منا گفت:در طی ده روز گذشته کدام دیپلماسی توانست حقوق ما را استیفا کند؟ دیپلماسی اقتدار است که می تواند حقوق ملی ما را تامین کند.

وی گفت:در این روزها دیدیم وزیرخارجه کشور عربستان به ریاست محترم جمهوری ما توهین کرد وما به آنها میگوییم سر جای خود بنشینند،رئیس جمهور ما به عنوان دومین شخص کشور ما قطعا مورد حمایت همه خواهد بود و تعرض به رئیس جمهور ،تعرض به همه ملت است.

حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد:ایشان رئیس جمهور همه ملت است وبعضی افراد میخواستند به طرقی از ایشان دفاع کنند که نتوانستند و این نهیب اخیر مقام معظم رهبری به آل سعود بود که در دفاع از ملت و ریاست محترم جمهور موثر واقع شد.

وی در پایان با تشکر از نیروهای نظامی وانتظامی شهرستان محلات گفت:امروز سطح امنیت در شهرستان در سطح قابل قبولی است که مرهون تلاش این عزیزان است.

لازم بذکر است فرماندهی انتظامی شهرستان محلات برای چهارمین بار متوالی مقام نخست را در بین شهرستان های استان مرکزی کسب نموده است.

  • روابط عمومی

رادیولوژی دیجیتال شهرستان محلات مستقر شد

روابط عمومی | جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۵ ب.ظ

علیرضا سلیمی گفت:در گفتگو با مسئولین بیمارستان مطلع شدم وضعیت ساختمان محل استقرار رادیولوژی دیجیتال نهایی و دستگاه رادیولوژی دیجیتال مستقر شده است.

نماینده مردم محلات ودلیجان گفت:ساختمان ومحل استقرار این دستگاه توسط خیرین آماده گردیده است وبنا بر اعلام مسئولین درمانی شهرستان،این دستگاه در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد:پیگیری اخذ مجوز این دستگاه و در دیدار با وزیر محترم بهداشت ودرمان در ابتدای سال صورت پذیرفت ومطلع شدم دستگاه وارد شهرستان شده وبا توجه به آماده سازی ساختمان رادیولوژی با تامین اعتبار از سوی خیرین، امیدواریم به زودی آماده بهره برداری گردد.

  • روابط عمومی

علیرضا سلیمی: نگاه مناسبی به تعاون در کشور وجود ندارد

روابط عمومی | جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ب.ظ

علیرضا سلیمی از اعضای هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس در خصوص نقش تعاون در اقتصاد کشور به خبرنگار موج گفت:بر اساس، قانون تعاونی ها باید حجم عظیمی از اقتصاد کشور را در اختیار گیرند اما تا امروز موفق به این امر نشده اند.
وی با تاکید براین که نتوانسته ایم از ظرفیت تعاونی ها به خوبی استفاده کنیم؛تصریح کرد:بسیاری از تعاونی های ما هنوز درگیر الفبای مشکلات خود هستند. چند عامل در ایجاد این شرایط نقش دارند که اولین آن به نگاه فعالان اقتصادی به تعاون بر می گردد؛هم در حوزه کسب و کار و هم در بخش های تولیدی.دراین زمینه شعار زیاد داده می شود اما آن چه مهم است عمل است بادی دید چقدر در این حوزه فعالیت عملی داشته ایم.برای مثال چند درصد از واگذاری ها که توسط دولت انجام می شود به بخش تعاونی بوده است؟
عضو هیات رئیسه فراکسیون تعاون مجلس با بیان این که نگاه مناسبی به تعاون در کشور وجود ندارد؛ تصریح کرد:باید قبول کنیم که بخش تعاون در اقتصاد کشور پذیرفته نشده است.همچنین در بخش توزیع اعتبارات، امتیازات و تسهیلات، فرصت هایی که در اختیار این بخش قرار گرفته بسیار اندک است و بخش تعاون مورد بی عدالتی قرار گرفته است.
سلیمی ادامه داد:در بحث سازمانی نگاه مستقلی به تعاونی ها وجود ندارد که این امر نیز به توسعه این بخش آسیب می زند وقتی تعاون با این نوع نگاه و این نوع برخورد مواجه است قطعا نمی تواند تاثیر زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد

 

  • روابط عمومی