وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تذکرات نماینده محلات ودلیجان به وزرای خارجه وصنعت

روابط عمومی | چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ

تذکر به وزیر صنعت-معدن-تجارت در خصوص ساخت کارخانه سیگار خارجی

حجت الاسلام دکتر علیرضا سلیمی،نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی به همراه 18 تن از نمایندگان دیگر در خصوص احداث کارخانه تولید سیگار خارجی در کشور وعواقب آن تذکر دادند. در این تذکر نمایندگان خطاب به وزیر محترم صنعت-معدن-تجارت،خواستار توضیح در این مورد وهشدار عواقب آن شدند.


تذکر به وزیر امور خارجه در خصوص اقدام مناسب در جهت حمایت از شیعیان نیجریه

فرهاد بشیری، محمداسماعیل سعیدی، ناصر سودانی، هاشمی، عباس صلاحی، سیدحسین دهدشتی، محمدسعید انصاری، امیر خجسته، علیرضا محجوب، علیرضا سلیمی، محمدمهدی رهبری املشی، محمدحسن آصفری، مفید کیایی‌نژاد، محمد فیروزی، کمال‌الدین پیرمؤذن، رحمانی نمایندگان پاکدشت، تبریز، اهواز، خوی، تفرش، آبادان، همدان، تهران، محلات، رودسر، اراک، طالقان، قمصر، اردبیل به وزیر امور خارجه لزوم انجام اقدامات جدی‌تر توسط وزارت امور خارجه برای استفاده از همه ظرفیت‌ها و مجامع بین‌المللی برای رسیدگی به فاجعه رخدادی برای شیعیان نیجریه را متذکر شدند.

  • روابط عمومی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در سخنرانی مراسم روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مسجدالقائم شهر محلات گفت: امام رضا (ع) در دوران خود به تنهایی در مقابل بسیاری از انحرافات در اسلام وتشیع ایستادگی کرد.

دکتر سلیمی گفت:بخش اولی که حضرت آنان را تخطئه کرد، کسانی بودند که تقلید را کنار میگذاشتند و میخواستند از امامت ورهبری فاصله بگیرند. هرکجا افراد از پشت امام ورهبر کنار رفتند به انحراف رفتند.

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی بخش دومی که امام آنان را تخطئه کردند ،کسانی عنوان کردند که قائل به اباحه گری بودند.

ایشان در ادامه گفت: بخش سوم که حضرت آنان را تخطئه کرد کسانی بودند که میخواستند از قرآن کریم فاصله بگیرند.ایشان اجازه ندادند و مردم را در مقابل این موج ها حفظ کردند که و این موج ها، موج های سنگینی بود که عمده شیعیان را هم به سمت خود میکشاند و در این زمان، این امام رئوف بود که به کمک بعضی از خواص واعوانیون در مقابل آنان ایستادند و اجازه ندادند این انحراف در شیعیان ایجاد شود.

وی با اشاره به ممنوعیت کتابت ونقل حدیث در زمان خلیفه دوم گفت:پس از یکصد سال از وفات پیامبر(ص) و زمانی که ممنوعیت کتابت ونقل حدیث رفع شد،عده ای به علت فقدان و عدم کتابت حدیث به جعل حدیث از پیامبر(ص) پرداختند و از این طریق تغییرات وصدمات بسیاری را به دین وارد کردند.

ایشان افزود:امام رضا(ع) با تشکیل کلاس ودرس تفسیر در مقابل کسانی که حدیث جعل می کردند ایستادگی کردند ودر این خصوص به نقل از حضرت علی(ع) فرمودند:بدانید روایاتی که بیان میکنند اگر مخالف قرآن می باشد به آنها توجه نکنید.


  • روابط عمومی

استمهال بانک کشاورزی برای کشاورزان وام گیرنده

روابط عمومی | جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۴ ب.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با دکتر شهید زاده،مدیر عامل بانک کشاورزی ایران دیدار وگفتگو کرد.

در این دیدار درخواست های مختلفی نظیر استمهال وام کشاورزان وتولید کنندگان ضرر دیده،قبول سند زمین کشاورزان علی الخصوص گلکاران به عنوان وثیقه طرح جهت اخذ وام، مساعدت جهت تسریع ساخت وبهره برداری از ساختمان جدید شعبه محلات و... از طرف نماینده مردم محلات ودلیجان مطرح شد ودستورات مقتضی از سوی مدیر عامل محترم بانک صادر گردید.

دکتر شهیدزاده در این دیدار گفت:با توجه به اینکه بدهی وام گیرندگان به بانک ها جزوی از سرمایه بانک ها وبیت المال است وبخشش آن ممکن نیست،اما کشاورزان وتولید کنندگانی که از بانک کشاورزی وام دریافت کرده اند و به دلایل مختلف بدهی معوق دارند میتوانند به شعب مراجعه نمایند ودر این خصوص دستور می دهیم همکاران ما در بازپرداخت اقساط با آن ها همکاری نمایند.
در این دیدار دکتر شهیدزاده دستوراتی را جهت درخواست های ارایه شده صادر نمود.
  • روابط عمومی

نفوذ یک واقعیت است نه توهم

روابط عمومی | چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۳ ق.ظ
حجت الاسلام دکتر علیرضا سلیمی با بیان اینکه نفوذ یک واقعیت و نه یک توهم است، گفت:ماجرای نفوذ کشمیری، قطب زاده، مدنی، قره داغی، بنی صدر و مصداق های دیگر توهم نیست، بلکه واقعیتی است که هزینه های گزافی برای کشور به جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی  در نشست علنی (سه شنبه 17  آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه نفوذ یک واقعیت و نه یک توهم است، گفت:متاسفانه عده ای که گاه مسئولیت هایی دارند حتی مایل به نام بردن از این واژه نیستند و به تمهید مقدمات برای مقابله با آن نمی پردازند.


نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود:انتصاب این مهم به دعواهای سیاسی از یکسو و برخی حاشیه سازی ها بسترساز اقدامات نفوذی ها خواهد بود.

حساسیت زدایی از خطر نفوذ در دستورکار بدخواهان قرار گرفته است


سلیمی با بیان اینکه امروزه حساسیت زدایی از این خطر در دستورکار بدخواهان قرار گرفته است، ادامه داد:باز کردن پنجره مسئولیت برای کسانی که در فتنه نقش آفرین بوده اند چراغ سبزی برای عوامل پیدا و پنهان نفوذ است.


وی با اشاره به اینکه نگاهی گذرا به تجربه های  تاریخی ساده اندیشان را از خواب غفلت بیدار می کند،اظهار داشت: ماجرای نفوذ کشمیری، قطب زاده، مدنی، قره داغی، بنی صدر و مصداق های دیگر توهم نیست، بلکه واقعیتی است که هزینه های گزافی برای کشور به جای گذاشته است.

شأن نزول روز دلانشجو مقابله با استعمار و استکبار است

سلیمی  ضمن گرامیداشت روز دانشجو افزود: طنز تلخی که لایه‌های خودباخته امروز آن را دنبال می‌کند، تهی کردن روز دانشجو از فلسفه وجودی و دور کردن آن از شأن نزول آن است.

وی با بیان اینکه شأن نزول این روز مقابله با استعمار و استکبار و جریان شیفته غرب بود، ادامه داد: چرا عده‌ای با ایجاد انحراف در این جریان اصیل به دنبال وارونه سازی هستند؟

 دانشجویان هوشیار اجازه مصادره حرکت‌های دانشجویی  را نمی دهند

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه برخی گردانندگان مراسم روز دانشجو جمله‌ای علیه آمریکا و مظالم بی‌نهایتی که علیه ملت ما روا داشته، بر زبان جاری نکرده و با تطهیر جریانات وابسته و شیفتگان غرب به دنبال بهره‌برداری سیاسی از طیف نجیب دانشجو هستند.

سلیمی اظهار داشت:البته دانشجویان هوشیار و انقلابی بوده و هستند و اجازه مصادره حرکت‌های دانشجویی توسط فرصت‌طلبان سیاسی و نیز نوداعشی‌های نقابدار را نخواهند داد.

 حجم نقدینگی به 872 هزار میلیارد رسیده است

وی با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی حجم نقدینگی به 872 هزار میلیارد رسیده است، تصریح کرد: در دو سال اخیر این حجم دو برابر شده است و رشد پایه پولی به 137 هزار میلیارد بالغ شده است.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در بسته خروج از رکود صرفا در بخش خودرو 2 هزار و 500 میلیارد و با انجام عملیات کارت اعتباری خرید نیز 15 هزار میلیارد به این حجم افزوده می‌شود که با احتساب ضریب فزاینده فقط در این دو بخش 32 هزار میلیارد به حجم نقدینگی اضافه می‌شود.

 حجم عظیم نقدینگی در ذات خود تورم پنهان را به همراه دارد

سلیمی ادامه داد: علاوه بر این با احتساب بدهی دولت به بانک مرکزی و کاهش 3 درصدی سپرده قانونی بانک‌ها این حجم به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این حجم عظیم در ذات خود تورم پنهان را به همراه دارد، گفت: در همین جا هشدار می‌دهم اژدهای خفته تورم با این سیاست‌ها به زودی بیدار شده و هستی مردم را می‌بلعد و امید است دولت هر چه سریع‌تر تدبیری بیندیشد.

سود بانکی هم‌تراز با نرخ تورم در نظر گرفته نشده است

سلیمی با انتقاد از اینکه با توجه به ادعای کاهش تورم و ادعای تک‌رقمی شدن به نرخ تورم نقطه به نقطه چرا سود بانکی و سود تسهیلات هم‌تراز با نرخ تورم در نظر گرفته نشده است، افزود: بالا بودن نرخ سود بانکی موجب شده مردم و صنعتگران صرفا کارگر بانک‌ها شده و همه هستی آنها در رهن و گرو بانک‌ها شده باشد.

وی ادامه داد: مقتضی است شورای پول و اعتبار هر چه سریع‌تر در این راستا چاره‌اندیشی کند.

مردم منتظر ارائه بسته پیشنهادی دولت برای مسکن هستند

نماینده مردم محلات در مجلس  نهم با بیان اینکه مردم منتظر ارائه بسته پیشنهادی دولت برای مسکن هستند، تصریح کرد: وام 100 میلیون تومانی با اقساط 3.5 تا 7 میلیون تومان دردی از مشکل مردم متوسط و ضعیف درمان نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود تا در پاره‌ای از مسائل دیپلماسی فعال‌تر را در پیش گیرد، افزود: به دولت‌های ترکیه و عربستان توصیه می‌کنیم که حد خود را بشناسند و به آقای آمانو هم در مورد گزارش انحراف فعالیت‌های هسته‌ای در مقطع خاص توصیه می‌کنیم که تحت فشار کشورهای خاص قرار نگرفته و با هویت آزادگی قضاوت کنند.

مطالبات فرهنگیان را هر چه سریعتر پرداخت کنید

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامیدر تذکری به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:در نظام رتبه بندی تسریع نموده، مطالبات فرهنگیان را هر چه سریعتر پرداخت کنید و اجرای طرح تحول را به فردای قیامت محول نکنید.

سلیمی همچنین از وزیر اقتصاد درخواست کرد تا فکری به حال مالیات‌ها کند که ستون فقرات تولید را شکسته است، به قاعده مالیات گرفته و البته جلوی فرار مالیاتی را هم بگیرد.

جلوگیری از واردات بی رویه اجناس بی کیفیت چینی به کشور

وی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از واردات بی رویه به کشور شد و افزود:واردات بی رویه اجناس بی کیفیت چینی موجب تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران شده است و متاسفانه هر روز شاهد تعدیل نیرو هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد که 15 درصد حقوق دولتی معادن که حق حوزه انتخابیه محلات و دلیجان است پرداخت شده و به قانون عمل کنند.

ضرورت تکمیل سایت مسکن مهر دلیجان و محلات

سلیمی در تذکری به وزیر کشور اظهار داشت: چرا علی رغم ارائه اسناد و تایید بازرسی وزارت کشور در خصوص انتصابات غیر قانونی سکوت کرده اید؟

وی تکمیل سایت مسکن مهر دلیجان و محلات را که به حال خود رها شده و همچنین  از خواسته های مردم این مناطق از وزیر راه و شهرسازی دانست.

باغ های شهر محلات در حال نابودی است

از ریاست جمهور و وزیر ورزش و جوانان در خواست کرد که مشکلات جوانان از جمله مسائل مربوط به اشتغال و مکان های ورزشی رفع شود.

  • روابط عمومی

تامین قیر مورد نیاز آسفالت برخی جاده های روستایی

روابط عمومی | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ

نماینده مردم محلات ودلیجان با مهندس میرشفیعی ،معاونت محترم وزیر راه وشهرسازی دیدار وگفتگو کرد.

حجت الاسلام سلیمی در این خصوص به مجلس نیوز گفت:محور اصلی این دیدار در خصوص ساماندهی جاده های روستای بود که با مذاکرات صورت پذیرفته و در نهایت با درخواست ارائه شده،معاون محترم وزیر جهت تامین کل قیر مورد نیاز پروژره های آسفالت وبهسازی روستاهای چهل رز به یکه چاه،ترمیم آسفالت جاده آبگرم،خاوه به کاشان، روستای راوه،قالهر به دربجوقا وجاده روستایی ارقده ،توسط وزارتخانه دستور مساعد دادند که امیدواریم با پیگیری های بعدی مسئولین اجرایی هرچه سریعتر این پروژه ها عملیاتی گردد.

  • روابط عمومی

آیین افتتاح خوابگاه دخترانه امید شهرستان دلیجان با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش،مدیر کل آموزش وپرورش استان،نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی وجمعی از مسئولین شهرستان دلیجان برگزار شد.

در این مراسم پس از خیر مقدم گویی فرماندار دلیجان، مهندس قائمی ،مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر 17.5 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است گفت:به نظر ما بر اساس اعتبارات استان وملی سهم شهرستان های محلات ودلیجان در هزینه کرد اعتبارات نوسازی،خیرساز وایمن سازی مدارس بیش از سایر شهرستان ها بوده است که این امر مرهون همت خیرین ومسئولین دو شهرستان بوده است.

در ادامه دکتر فولادوند مدیر کل آموزش وپرورش استان مرکزی ضمن خیر مقدم وابراز خرسندی از افتتاح پروژه خوابگاه گفت:انصافا در هر کجا با همت دوستان پروژه جدیدی به بهره برداری می رسد موجب خرسندی ماست.

سپس حجت الاسلام سلیمی ضمن تشکر وخیر مقدم به مسئولین مربوطه گفت:سازمان نوسازی در بازکردن گره ساخت این خوابگاه کمک شایانی را به شهرستان کرد،چرا که مدت هشت سال است این پروژه بلا تکلیف بوده است. وی ضمن تشکر از دکتر رئیسی به جهت سفر به شهرستان دلیجان گفت:از شما می خواهیم شهرستان دلیجان را به عنوان اولین شهر سبز در ایمن سازی مدارس اعلام نمایید وبا توجه به تبدیل شدن سیستم گرمایش نیمی از مدارس شهرستان های محلات ودلیجان به سیستم ایمن،دستور تبدیل مابقی کلاس ها را صادر نمایید.

در پایان دکتر رئیسی،معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش و ریاست سازمان نوسازی کل کشور با اشاره به مصوبه مجلس هفتم در خصوص نوسازی مدارس گفت:این تصمیم تصمیمی بزرگی بود که گرفته شد والحمدالله در مجلس های بعدی وهمچنین برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفت وامروز شاهد آن هستیم که این امر در بسیاری از مدارس کشور انجام شده است.

وی با تشکر از زحمات مسئولین شهرستان به ویژه نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:ان شاالله تا پایان سال 95 تمام کلاس های دو شهرستان را ایمن خواهیم کرد تا به عنوان اولین شهرهایی که این کار به صورت صددرصد در آن انجام شده است معرفی شوند.

دکتر رئیسی پس از دیدار از تعدادی از پروژه های شهرستان دلیجان به محلات سفر کرد و به همراه نماینده شهرستان،فرماندار و جمعی از مسئولین ،در بازدید از پروژه بازسازی وتعمیر سالن شهید صفری شهرستان محلات ودر کمک به این پروژه گفت: همانطور که در دیدار اخیر با نماینده شهرستان ومسئولین امر توافق شد،سیستم گرمایش سالن توسط سازمان نوسازی انجام خواهد پذیرفت.

وی سپس در ادامه سفر از تعدادی از پروژه های در دست اقدام شهر محلات ونیم ور بازدید نمود.

  • روابط عمومی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علیرضا سلیمی با اشاره به پیاده‌روی زائران به سمت کربلا به مناسبت اربعین حسینی گفت: این پیاده‌روی نشانگر اوج عشق و ارادت مردم و شیعیان به ساحت عصمت و طهارت است. در عین حال این پیاده روی نشان می‌دهد که علی رغم همه خصومت‌ها و دشمنی‌های دشمنان، مردم همواره به اهل بیت (ع) عشق می‌ورزند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان علاقه مردم را به رفتارهای خشن، غیر معقول و غیرمنطقی ذلیل کرد افزود: علی رغم تلاش‌های فراوانی که برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان ملت‌های مسلمان صورت می‌گیرد این پیاده روی نشانگر اوج همبستگی ملت‌های مسلمان است.

به گزارش ایسنا؛ نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: پیاده روی زائران کربلا نمایش اقتدار، شکوه، انسجام و ایثار مسلمین است و قطعا می‌تواند تاثیرات زیادی بر مسائل منطقه‌ای و روند گرایش جهانیان به اسلام داشته باشد.

  • روابط عمومی

عناصر خود باخته داخلی در زمین دشمن بازی می کنند

روابط عمومی | سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ق.ظ
هشدار مکرّر مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی دشمن باید جدی گرفته شود.
به گزارش مجلس نیوز وبه نقل از خبرگزاری بسیج،علیرضا سلیمی نماینده مردم محات ودلیجان گفت: هشدار مکرّر مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی دشمن باید جدی گرفته شود.

وی افزود: این هشدارها نشان می دهد که زمینه هایی در داخل کشور ایجاد شده و با نادیده گرفتن این مسئله عده ای در زمین دشمن بازی می کنند.

سلیمی تأکید کرد: نفوذ جریانی خفه و غیر ملموس است و شاید تا حدودی هم توجه دستگاه های امنیتی را به خود جلب نکند و همین نشان دهنده اهمیت این موضوع می باشد.

دکتر سلیمی خاطرنشان کرد: دشمن از طریق عناصر خود باخته در داخل به دنبال یار گیری است تا روز به روز سایه چتر فرهنگ غرب را بر سر جوانان ما بیشتر کند.

  • روابط عمومی

کمک 6 میلیاردی معاون وزیر جهت بازسازی مدارس محلات

روابط عمومی | دوشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ب.ظ

حجت الاسلام سلیمی،نماینده مردم محلات ودلیجان بادکتر رئیسی معاون محترم وزیر آموزش وپرورش و ریاست سازمان نوسازی مدارس کل کشور دیدار وگفتگو کرد.

نماینده مردم محلات ودلیجان در این خصوص به مجلس نیوز گفت: در این دیدار بحث باسازی سالن ورزشی شهید صفری محلات وسالن پینگ پنگ مطرح شد که دکتر رئیسی با اجرای سیستم گرمایش این مجموعه توسط سازمان نوسازی موافقت کردند.

وی گفت: بحث تخریب وبازسازی دو مدرسه مهم هنرستان سید مصطفی خمینی(ره) وپروین اعتصامی محلات که از مدارس قدیمی شهرستان می باشند نیز مطرح شد که ایشان با اختصاص مبلغ 350 میلیون تومان جهت هنرستان و 250 میلیون تومان جهت دبیرستان پروین اعتصامی موافقت نمودند.

دکتر سلیمی گفت: از دیگر مشکلات شهرستان کمبود امکانات آموزشی در محلات بود که در این خصوص نیز با دستور ایشان مقرر شد بخشی از تجهیزات مورد نیاز از محل سازمان نوسازی تامین گردد.

سلیمی در پایان گفت:با توجه به کمک قبلی 5 میلیاردی دکتر رئیسی جهت مدرسه تخریبی شریعتی دلیجان و تکمیل و تجهیز خوابگاه وبا عنایت به آماده بودن این پروژه،امیدوارم به زودی با حضور معاون محترم وزیر این خوابگاه نیز افتتاح گردد.

  • روابط عمومی

بازدید مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی از محلات ودلیجان

روابط عمومی | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۶ ق.ظ

مهندس نصراله نژاد،مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی در سفری 4 ساعته نسبت به بازدید از پروژه های در دست اقدام راه وشهرسازی محلات ونیم ور وبررسی مشکلات موجود اقدام نمود.

  • روابط عمومی