وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

تذکرات شفاهی نماینده مردم محلات ودلیجان هم اکنون در صحن علنی مجلس

روابط عمومی | يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۴۹ ب.ظ

⬅️ آیا وضع تحریم های جدید نقض برجام نیست؟ انتظار می رود در مقابل این درشت گویی ها پاسخ مناسبی داده شود.

⬅️ وزیر محترم اقتصاد ودارایی ،در اسکناس های 50 هزار ریالی جدید متاسفانه هم نقشه جمهوری اسلامی ایران با عنوان خلیج فارس وهم آرم هسته ای حذف شده است وبر چه اساسی در این شرایط این اقدام صورت پذیرفته است؟

⬅️ وزیر محترم صنعت،معدن وتجارت، متاسفانه سهم15 درصدی حقوق دولتی معادن هنوز پرداخت نشده است . چرا پرداخت این سهم که قانون مصوب مجلس است اجرایی نشده است؟

⬅️ متاسفانه در سال گذشته سیل در حوزه انتخابیه اینجانب موجب خسارت جدی به برخی روستاها نظیر محمدآباد،نخجیروان و مزور شده است و تاکنون به هیچ وجه خسارت این عزیزان پرداخت نشده است! ظاهرا خود مدیریت بحران دچار بحران شده است!

⬅️ وضعیت بیمارستان های محلات ودلیجان اسفناک شده است.در حال حاضر در بیمارستان دلیجان پزشک زنان وزایمان وداخلی وجود ندارد و در محلات وضعیت واقعا اسف انگیز است! جناب آقای وزیر محترم بهداشت به داد بیماران ما برسید! بیمارستان های ما اعزام خانه شده است نه بیمارستان!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۴۹
  • روابط عمومی

⬅️ حلول ماه مبارک رجب را به خدمت همه عزیزان تبریک  عرض مینمایم.

⬅️ ابتدا از زحمات طاقت فرسای معاونت محترم ودوستان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و اعضای کمسیون تلفیق به خاطر زحمات کشیده شده در تهیه لایحه بودجه تشکر می کنم.بودجه سال جاری نقاط قوت و مثبتی دارد که ما منکر آن نیستیم. نکاتی که مطرح می شود به جهت این است که بتوانیم در این فصل بودجه نقیصه های آن را برطرف نماییم.

⬅️ در خصوص نفت قطعا از زحمات وزیر محترم نفت تشکر می کنیم،اما به نظر می رسد پیش بینی نفت 40 دلاری آن هم به میزان 2.5 میلیون بشکه در حالی که امسال فروش نفت ما 30 دلاری بوده است قابل تحقق نخواهد بود واین امر موجب کسری بودجه خواهد شد.

⬅️ بودجه عمرانی در سال گذشته 20 هزار میلیارد عملکرد داشته است و در لایحه بودجه 60 هزار میلیارد پیش بینی شده است. روشن است که افزایش یکباره 3 برابری بودجه عمرانی دست یافتنی نیست و به نظر میرسد درآمد 40 هزار میلیاردی هم از محل فروش اوراق مشارکت قابلیت عملکرد ندارد ومتاسفانه این موارد چالش های پیش رو است.

⬅️ دولت محترم در لایحه 95 در بخش هزینه ای 197 هزار میلیارد پیشنهاد داده است در حالیکه سال گذشته این رقم 171 هزار میلیارد بوده است. در تلفیق این رقم تبدیل شده است به 208 هزار میلیارد یعنی رقمی معادل 37 هزار میلیارد افزایش داشته ایم که این با رویکرد اقتصاد مقاومتی تطبیق ندارد. هرساله بودجه هزینه ای 20 هزار میلیارد افزایش داشته است ولی امسال این رقم 37 هزار میلیارد است که با کوچک سازی دولت منافات دارد.

⬅️ در بحث هدفمندی یارانه ها کار بسیار خوبی در کمسیون تلفیق انجام شد اما نکته ای که وجود دارد این است که دست دولت در این زمینه وحذف سه دهک باز بوده است ولی متاسفانه در این خصوص به دلیل وجود نداشتن یک بانک اطلاعاتی مناسب گاها باعث شده است یارانه نیازمندان حذف شود.

⬅️ در بحث آموزش وپرورش مبلغ 1050 میلیارد کسری بودجه مربوط به پاداش و حق التدریس و غیره وجود دارد که این کسری در لایحه دیده نشده است.

⬅️ در کل بخش های بودجه حدود 18 درصد افزایش وجود داشته است که حوزه فرهنگ نسبت به سایر بخش ها 4 درصد افزایش کمتر یعنی در حدود 14 درصد  داشته است.افزایش بودجه برخی از نهاد های انقلابی ومردمی در حوزه فرهنگ نزدیک به صفر درصد است وحتی 12 ردیف در این بخش حذف شده است.

⬅️ در بخش بهداشت ودرمان با 2000 میلیارد کسری بودجه در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی مواجه هستیم که این بودجه باعث می شود در بخش بیمه تا پایان سال تا 15 هزارمیلیارد کسری بودجه خواهیم داشت.

⬅️ در حوزه تورم کارهای خوبی در خصوص کنترل آن انجام شده است ولی هم اکنون تورم ما 4 برابر متوسط جهانی و 2برابر نرخ خاور میانه است ورشد اقتصادی ما منفی بوده است که با این لایحه بودجه ما شاهد رشد منفی این منهنی خواهیم بود.

⬅️ منابع کشور منابع محدودی است وافزایش بیش از حد سقف بودجه باعث خواهد شد بدهکاری دولت افزایش یافته و در نتیجه رشد اقتصادی کاهش پیدا کند.

⬅️ کسری واقعی وپنهان بانک مرکزی را مجبور به چاپ اسکناس خواهد کرد واین چاپ اسکناس یعنی پول پرقدرت که مشکلات تورمی خود را خواهد داشت.

⬅️ متاسفانه حقوق کارکنان وحقوق بگیران تنها 12 درصد رشد داشته است که این افزایش با نرخ تورم همخوانی نداشته و موجب فشار به این قشر ضعیف وافزایش شکاف طبقاتی خواهد شد.

⬅️ در بودجه متاسفانه حتی برخی از قوانین مصوب مجلس از جمله قانون جامع ایثارگران و قانون حمایت از معلولین دیده نشده است.

⬅️ افزایش قیمت آب ،برق وگاز بیش از میزان تورم ، قابلیت دفاع ندارد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۴۸
  • روابط عمومی

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح اولین جشنواره باسلق و کاچی نیم وری از سید محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خواست نسبت به اختصاص یک مکان دائمی برای نمایشگاه صنایع دستی نیم ور و احداث سکوی مراسم سنتی و ملی بیل گردانی این شهر اقدام اساسی کند.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره، جشنواره پرمعنایی است که معرفی سنت ها، آداب و رسوم مردم شهر نیم ور است.
وی افزود: نیم ور، شهری تاریخی است که توانسته توانایی های خود را در طول تاریخ به اثبات  برساند.
ایشان خاطرنشان کرد: جشنواره باسلق و کاچی نیم وری در واقع یک نگاه به گذشته به منظور الهام برای آینده است و در این مراسم با رسوم و سنت های پیشینیان در عرصه های مختلف آشنا می شویم و از آن ها برای ساختن فرداهایی بهتر استفاده خواهیم کرد.
سلیمی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیم ور، جوانان و مردم شریف شهر نیم ور و سایر مسئولینی که در برپایی این جشنواره مشارکت کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد. 
وی همچنین در پایان از سید محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خواست یک مکان دائمی برای نمایشگاه صنایع دستی شهر نیم ور تدارک ببیند و برای احداث سکوی مراسم سنتی و ملی بیل گردانی نیم ور اقدام اساسی کند.
گفتنی است اولین جشنواره سنتی بالق و کاچی نیم وری عصر چهارشنبه با حضور نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و جمعی از مسئولین شهرهای محلات و نیم ور در مقابل یخچال تاریخی شهر نیم ور افتتاح شد و به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۲۵
  • روابط عمومی

۱۲ فروردین روز «آری» بزرگ مردم به نظام جمهوری اسلامی بود

روابط عمومی | شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر مبنای جمهوریت با ماهیت اسلامی شکل گرفت و در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ اولین رفراندوم عمومی در کشور برگزار شد که مردم در این رفراندوم یک آری بزرگ و ماندگار به نظام جمهوری اسلامی گفتند.

وی افزود: جمهوری اسلامی بر اساس رای و خواست مردم شکل گرفت و نظام مردم سالاری دینی را بنیان نهاد به طوری که از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۳۵ انتخابات در کشور برگزار شده و مردم حاکمیت را به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب کردند.

سلیمی با بیان اینکه آنچه مهم است حفظ آرمان های جمهوری اسلامی است، افزود: امروز جریانی در کشور به دنبال عاری ساختن جمهوری اسلامی از محتوا و ماهیت خودش است درصورتی که مردم در رفراندم ۱۲فروردین به حکومت های سکولار، لیبرال و ملی گراهایی که به دنبال الفاظی از قبیل جمهوری ملی و نظام دموکراتیک بدون اسلام بودند، جواب رد دادند.

وی با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: امروز نیز همان رفراندوم به قوت خود باقی است و هر ساله در ایامی مانند روز قدس، راهپیمایی ۲۲بهمن و انتخابات مختلفی که در کشور برگزار می شود، این رفراندوم تجدید می شود و مردم با حضور پرشور خود به نظام جمهوری اسلامی یک آری مجدد می گویند.

سلیمی خاطرنشان کرد: اقتدار این نظام بستگی به حضور مستمر مردم دارد و رکن رکین جمهوری اسلامی، امر ولایت است و آنچه موجب ثبات و استحکام کشور می شود، مسئله ولایت فقیه است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تنها نسخه شفابخش کشور را رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: امروز این نسخه شفابخش، پیش روی ماست و باید به این نسخه عمل کنیم و اگر آن را تنها بر روی طاقچه قرار دهیم، قطعا نمی تواند بیمار را درمان کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی کشوری مقتدر است و مولفه های قدرت خود را از قبیل انسجام مردم، ارائه گفتمان جدید برای دنیا و مقاومت در برابر بیگانگان با استفاده از نیروهای بسیج مردمی و ابزار دفاعی، پیوسته حفظ کرده است و کسانی که امروز به دنبال تضعیف این مولفه ها هستند، آب به آسیاب دشمن می ریزند و هنوز نتوانسته اند معنای جمهوری اسلامی را درک کنند.

سلیمی افزود: ما در جمهوری اسلامی در زمینه اسلامی کردن نظام هنوز در آغاز راه هستیم و هیچ کس ادعا نمی کند که از صدر تا ذیل همه چیز به نقطه مطلوب رسیده ولی این مسیر، مسیر صحیح و درستی است و در حال حرکت در این مسیر هستیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۱۸
  • روابط عمومی

متن سخنرانی حجت الاسلام دکتر علیرضا سلیمی  در نشست ۱۳4 اتحادیه بین المجالس با عنوان:  پارلمان های باز و شفاف؛ ایجاد همکاری در زمینه پاسخگویی و مسئولیت پذیری

لوزاکا: فروردین ماه ۱۳۹۵

 

اقای رئیس، همکاران محترم

همانگونه که مطلع هستید پارلمان ها، به عنوان دستاورد عصر جدید، با هدف تحقق پیشرفت و توسعه و مهم تر از آن ارائه حقوق بشر و دموکراسی شکل گرفته اند. مایلم تاکید نمایم که نقش احزاب سیاسی و پارلمانها بایستی بواسطه میزان تحقق آمال و خواسته های مردم مورد ارزیابی قرار گیرد. بنابراین، حقوق بشر معیاری اساسی و امید بخش برای نمایندگان مجالس تلقی می گردد. توجه و تعهد بیشتر به رأی دهندگان و حوزههای انتخابیه و تعامل مستقیم با مردم، سازمان های مردم نهاد و گروه های اجتماعی نیروی محرکه جهت انجام وظایف نمایندگان پارلمان می باشد. احساس رهایی از قیودات حزبی از اهمیت بالایی در حفظ حقوق مردم برخوردار است. اگر چه، دستورات حزبی سبب انجام منظم اقدامات نمایندگان می گردد، اما عدم استقلال نمایندگان از احزاب که سازوکارهایی منفعت محور می باشند، سبب تخریب دموکراسی شده و حقوق بشر،حکمرانی خوب و حاکمیت قانون را تضعیف می کند.

در اینجا لازم است یادآوری نمایم که در جمهوری اسلامی ایران نمایندگان مجلس به طور مستقیم توسط مردم انتخاب شده وکمترین میزان وابستگی را به احزاب سیاسی دارند. بر این اسا می توان اذعان نمود الهام بخش یک دموکراسی اصیل می باشد. حتی در مواقعی که رئیس جمهور وابسته به احزاب سیاسی می باشد، وی متعهد به تطابق خود با مجلس شورای اسلامی می باشد ونمی تواند موضوعی را بر این مجلس تحمیل نماید. افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهور جهت تصدی وزارتخانه ها نیازمند رای اعتماد مجلس می باشند. مطابق اصل 89 قانون اساسی  مجلس ای تواند در صورت ضرورت رئیس جمهور را استیضاح نماید. همچنین، اصل ۹۰ قانون اساسی اشعار می دارد که شهروندان می توانند  شکایات حقوقی خود علیه قوه مجریه، قضاییه و پارلمان را در زمانی که قوه قضاییه از انجام وظایف معمولی خود امتناع نماید در کمسیون اصل 90 مطرح نماید.

نظارت گسترده دولتی به عنوان یک رویه خطرناکی و نه یک اقدام استثنایی، در حال ظهور می باشد و این در برخی کشورها، افکار عمومی جهان را با شوکه مواجه کرده است. برخی گزارش ها تایید می نمایند که برنامه های گسترده نظارتی این دولت ها ماهیتاً خودسرانه بوده و ناقض تعهدات آنها در حمایت از حریم خصوصی مردم می باشد. افشاگری های اخیر گویای آنست که این دولت ها به طور منظم مکالمات تقریبا هر یک از افراد عادی جامعه را شنود کرده و از تعداد زیاد اما نامشخصی از مکالمات بین المللی افراد، پیام های الکترونیکی جاسوسی کرده اند. امری که حقوق فردی وآزادی بیان را مورد هجمه قرار می دهد. در این راستا انتظار می رود که سازمان های بین المللی به ویژه اتحادیه بین المجالس با صراحت ضمن نام بردن از رویه های نظارت مستمر وسرزده کنونی، از این اقدامات انتقاد نماید.

 

متشکرم

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۶ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۳۰
  • روابط عمومی

سخنرانی حجت الاسلام سلیمی با موضوع راه پیش روی جوانان

روابط عمومی | جمعه, ۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ب.ظ

متن کامل سخنرانی حجت الاسلام دکتر علیرضا سلیمی با موضوع دستور کار راه پیش روی جوانان در نشست نمایندگان جوان 134 اجلاس بین المجالس

لوزاکا- مارس 2016 میلادی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آقای رئیس برای رسیدن به آینده ای بهتر، تمام جوامع نیازمند توانمندسازی جوانان هستند. این بدان معناست که توانمندسازی جوانان می تواند باعث ارتقاء جوامع و جهان ما باشد. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران، اولویت بالایی برای اطمینان از بهره مندی شهروندان خود، بویژه جوانان، از تمامی حقوق و مزایایی که براساس ارزشهای فرهنگی و مذهبی به آنها اختصاص یافته، قائل است.

دستاوردهای جوانان ایرانی باوجود تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه و سایر موانع، تاکنون استثنایی و الهام بخش بوده و موجب قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در میان معدود کشورهای پیشرو در عرصه های علم و تکنولوژی گردیده است. هرچند بر این نکته واقفیم که همچنان بایستی اقدامات بیشتری به خصوص در عرصه ی اشتغال صورت پذیرد.

 

ما معتقدیم ارتقاء نقش حیاتی جوانان در عرصه های سیاسی و اجتماعی یکی از وظایف اصلی پارلمان ها می باشد. پارلمان ها بایستی از طریق روندهای مشورتی در زمان نگارش پیش نویس قوانین و نیز در جلسات استماع پارلمانی، گام های لازم را برای تسهیل مشارکت معنادار جوانان در موضوعاتی که آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، بردارند تا از این طریق نسبت به مشارکت آنان در مباحث مربوط به سیاستگذاری و قانونگذاری، اطمینان حاصل شود.

 

خانم ها و آقایان

- جهان امروز شاهد نمایش شرورانه ای از خشونت و افراطی گرایی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. ما کاملاً آگاهیم که افراط گرایی، تروریسم، اندیشه تکفیری و فرقه گرایی، چالش های مشترکی هستند که منطقه ما وپیرامون آن را تهدید میکند.

بی تردید رسیدگی به این چالش ها نیازمند پاسخ جمعی ما می باشد. من مایلم از این فرصت استفاده کنم تا بار دیگر بر تعهد بی قید و شرط ایران در مبارزه با افراط گرایی، بویژه در زمینه مبارزه علیه خطرناک ترین گروه های تروریستی در منطقه، نظیر القاعده و داعش و سایر گروههای مشابه که در طعمه قراردادن جوانان در سراسر جهان بسیار موفق بوده اند، تاکید نمایم. دراین خصوص مفتخرم که اعلام نمایم ایرانیان و بویژه جوانان ایران، بیشترین مصونیت را در برابر تبلیغات گروه های افراطگرای خشونت طلب و جذب شدن در این گروه ها داشته اند.

در این رابطه، در پیام مقام معظم رهبری ایران، از جوانان خواسته شده است تا از بحران های غیر موجه دوری گزیده و تیزبینی و دانایی، از ایدئولوژی هایی که بر پایه خشونت و جهالت استوارند،فاصله بگیرند. اسلام دین عقلانیت ومهربانی است وشیوه زندگی پیام آوران آن نشانگر روشی صلح آمیز برای زندگی است که با عقلانیت و همدردی عجین شده است.

در همین حال او با عنایت به اهمیت مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز وتروریسم، جناب آقای روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران دستور کار جامع جهان علیه خشونت و افراطی گری را که در نشست شصت و هشتم و هفتادم مجمع عمومی به تصویب

رسیدند را ارائه نمود. این دستور کار، مسیری را برای ما در مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز و توانمندسازی جوانان در سراسر جهان، که اهمیت آن هرگز تا بدین حد برای ما روشن نبوده، فراهم می آورد.

در پایان امیدوارم این نشست با همفکری و هم اندیشی شرکت کنندگان بتواند راهکارهایی عملی جهت بهره گیری بیشتر از توانمندی های جوانان به منظور غلبه بر چالش های کنونی جهانی ارائه نماید.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۶ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۵۲
  • روابط عمومی