وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

در مذاکرات هسته ای دنیا حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت

روابط عمومی | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ق.ظ

حجت الاسلام سلیمی در دیدار با جمعی از اهالی شهرستان دلیجان در مسجد جوادالائمه گفت:در مذاکرات هسته ای کف انتظارات ما که همان به رسمیت شناختن حق غنی سازی بود به رسمیت شناخته شد که البته وضعیت آن در سال های آینده نا مشخص است. وی با شاره به ماده 4 ان پی تی که حق غنی سازی را برای اعضای آن محترم می شمارد گفت:دنیا می خواست ما را از این حق محروم کند که الحمدالله با تلاش تیم مذاکره کننده این حق از سوی 5+1 به رسمیت شناخته شد. وی گفت با توجه به عدم اعتماد جمهوری اسلامی ایران به آژانس وآمریکا سرنوشت این امر هم در آینده نا مشخص است چون همواره ما شاهد عهد شکنی آنان بوده ایم.

وی ضمن اعلام این موضوع که در بررسی برجام باید دقت نظر کافی صورت پذیرد ودر خصوص آن آیندگان قضاوت خواهند نمود گفت:کسانی که میخواهند این پرونده را سیاسی کنند وبرچسب سیاسی به آن بزنند در مسیر درستی حرکت نمی کنند.این پرونده باید در یک فضای فنی وتخصصی بررسی گردد. وی گفت:در این بررسی باید دید چه داده ایم ودر مقابل چه گرفته ایم،این باید به صورت شفاف بررسی شود.

نماینده مردم محلات ودلیجان در خصوص مسائل فرا متنی برجام گفتند:همانطور که مقام معظم رهبری هم در برخی بیانات خود به آن اشاره نموده اند آمریکا به دنبال نفوذ در ایران است .دکتر سلیمی گفت:آمریکا بانفوذ در ایران به دنبال سه هدف است: نخست نفوذ در کشور با هدف خدشه دار کردن استقلال سیاسی ایران،دوم دو قطبی کردن کشور وایجاد اختلاف بین مردم ومسئولین ،سوم ایجاد حاکمیت دوگانه در کشور واین یعنی اینکه امروز رهبری یک حرف بزند ومقامات خواسته ویا نا خواسته یک حرف دیگر بزنند.وی در پایان گفت: چهارمین هدف آنان سرکوب کردن تفکر انقلابی در کشور وجلوگیری از حاکم شدن آن است که در این خصوص هم مقام معظم رهبری دغدغه خود را نیز بیان نمودند.

در پایان جلسه حجت الاسلام سلیمی به سوالات حضار در خصوص برجام پاسخ دادند.

  • روابط عمومی

برجام

دلیجان