وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

مدیران مدارس دغدغه قطع شدن آب و برق مدرسه را دارند

روابط عمومی | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵ ق.ظ

نماینده مردم محلات ودلیجان گفت: به نظر می‌رسد در بحث سرانه مدارس نتوانستیم به اندازه کافی بودجه تزریق کنیم و مدیران مدارس دغدغه قطع شدن آب و برق مدرسه را دارند.


 

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص مسائل مختلف آموزش و پرورش اظهار داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش کار خوبی بود که صورت گرفت، اما واقعیت این است که علی‌رغم اینکه این کار اقدام مناسبی بود، اما نیاز ما در مناطق مختلف بیش‌تر از نیازی است که نیرو به کار می‌گیریم، یعنی نیاز آموزش و پرورش به نیروهای مجرب بیش از این است و این مقدار نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در بحث سرانه مدارس نتوانستیم به اندازه کافی بودجه تزریق کنیم و مدارس با چالش روبه‌رو هستند و مدیران در خصوص آب و برق و گچ کلاس با مشکل روبه رو هستند؛ مدیری که تمام توان خود را صرف تأمین اعتبار و دغدغه قطع شدن آب و برق دارد، مشخص است در بحث مدیریت با ضعف‌های جدی مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بازنشستگان فرهنگی گفت: متأسفانه حقوق و مطالبات بازنشستگان زمین مانده است و نتوانسته‌اند مطالبات آنها را پرداخت کنند؛ پرداخت قطره‌چکانی مطالبات بازنشستگان فرهنگی نیز نمی‌تواند درمان درد آنها باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی با اشاره به معلمان حق‌التدریس تصریح کرد: معلمان حق‌التدریس چند ماهی حقوق دریافت نکرده‌اند و بعضی از آنها هیچ ممر درآمد دیگری ندارند و این به کیفیت آموزشی در مدارس آسیب می‌رساند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم وعده‌های رتبه‌بندی، رتبه‌بندی اجرایی نشده و هنوز پول دست معلم نیامده و مشخص نیست بر اساس چه امتیازی این رتبه‌بندی اجرایی و عملیاتی می‌شود و این یکی از چالش‌های آموزش و پرورش است که می‌تواند آسیب‌زا باشد، انتظار این است در مجموعه آموزش و پرورش تغییر نگاهی داشته باشیم؛ چراکه آموزش و پرورش مادر علم، دانش و پیشرفت در کشور است و اگر این مادر دچار بیماری شود، قطعاً اعضای دیگر دچار لغزش خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه امروز اعتبارات کافی برای انجام اقدامات جدی فرهنگی در اختیار مدیران مدارس نیست و با یک روند افت کیفیت در آموزش و پرورش روبه‌رو هستیم، گفت: باید هرچه سریع‌تر از این افت کیفیت جلوگیری شود؛ ما به‌عنوان مجلس آمادگی داریم هر کمکی از دست‌مان ساخته است به آموزش و پرورش کنیم و انتظارمان این است دولت آموزش و پرورش را به‌عنوان یک شئ مصرف‌کننده نگاه نکند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک بنگاه تولیدی بوده و مهم‌ترین محصول کشور که منابع انسانی است در آموزش و پرورش تولید می‌شود و این نگاه باید در مجموعه دولت عوض شود و متأسفانه تسری این نگاه باعث یک دید منفی در بعضی مسئولان برنامه‌ریزی نسبت به آموزش و پرورش است که امیدواریم اصلاح شود.

  • روابط عمومی

تذکرات کتبی به مسولان کشوری

روابط عمومی | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ق.ظ

علیرضا سلیمی به وزیر محترم نیرو در خصوص افزایش چندباره قیمت برق وآب که موجب فشار به اقشار کم در آمد جامعه شده است تذکر داد. وی در این تذکر خواهان جلوگیری از این روند رشد که موجب آسایش مستضعفان می گردد،شد.

نماینده مردم محلات ودلیجان در تذکری دیگر به وزیرمحترم صنعت،معدن وتجارت خواستار کنترل واردات بی رویه قطعات یدکی از چین که موجب رکود وبیکاری وتعدیل نیرو در کارخانجات از جمله کارخانه سویاب صنعت محلات گردیده است،شد.

همچنین دکتر سلیمی در تذکری دیگر به وزیر محترم کشور خواستار کنترل برخی نا امنیها وسرقتها در حوزه انتخابیه محلات ودلیجان شد که اخیرا موجب افزایش نگرانی مردم شده است.

  • روابط عمومی

تامین زمین معوض جهت تعریض بلوار آیت اله غفاری

روابط عمومی | سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ

عصر روز گذشته نماینده مردم محلات ودلیجان به همراه شهردار وریاست شورای شهر محلات با مهندس پژمان،معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین ومسکن کل کشور دیدار گفتگو کردند.

نماینده مردم محلات ودلیجان در این خصوص به مجلس نیوز گفت:در این دیدار مشکلات حوزه شهرستان محلات ودلیجان در چندین بخش مطرح و پس از بحث و بررسی دستورات لازم توسط معاونت محترم وزیر صادر شد.

وی گفت:در خصوص تعریض بلوار آیت اله غفاری شهر محلات با توجه مشکلات موجود دستور اعطای زمین معوض توسط ایشان صادر شد.

دکترسلیمی در خصوص مشکلات درمانگاه تامین اجتماعی شهر دلیجان جهت توسعه گفت:در خصوص واگذاری زمین جنب درمانگاه که در مالکیت کتابخانه است هم با دستور معاونت محترم وزیر مقرر شد با رضایت مدیریت کتابخانه ها زمین دیگری واگذار شود تا این زمین جهت توسعه درمانگاه در اختیار تامین اجتماعی شهر دلیجان قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات شهرک صنوف مزاحم گفت:درخواستی در خصوص واگذاری 50 هکتاری فاز دوم شهرک محلات مطرح که دستور مساعد در این خصوص توسط مهندس پژمان صادر شد ومقرر شد نسبت به واگذاری فاز دوم تسریع گردد.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: در خصوص سرچشمه محلات نیز مقرر گردید مابقی زمین های دارای کاربری فضای سبز محدوده سرچشمه که در مالکیت دولت می باشد نیز در اختیار شهرداری محلات قرار گیرد تا به عنوان سرمایه گذار اصلی نسبت به توسعه این منطقه اقدام نماید.


  • روابط عمومی

دیدار با طلاب حوزه علمیه شهر نراق

روابط عمومی | سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی صبح امروز ضمن بازدید از حوزه علمیه شهر نراق،با طلاب این حوزه دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس نیوز،وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم وعید وترساندن و وعده دروغ دادن را از ابزار نفوذ توسط شیطان برشمرد و گفت:خداوند متعال در آیات مختلفی بحث نفوذ شیطان و دشمنان را برشمرده است .

دکتر سلیمی با اشاره به ورود،خروج وبازخوردها در نفوذ گفت:دشمن برای نفوذ هموراه نقشه داشته است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص،توهم دانستن نفوذ را امری باطل خواند.

وی با اشاره به برخی از نفوذ های صورت پذیرفته از بعد از انقلاب تاکنون گفت:ما همواره از این نفوذها ضربات سختی خورده ایم و باید از آنها درس بگیریم.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به نفوذ کشمیری وحادثه انفجار نخست وزیری گفت:کشمیری با لو دادن کودتای نوژه اعتماد همگان را جلب کرد واین امر تا جایی پیش رفت که توانست به راحتی حادثه شهادت دکتر بهشتی و یارانش را رقم بزند وآن ضربه سنگین را وارد کند.

نماینده مردم محلات ودلیجان دستگیری اخیر تعدادی از جاسوسان توسط مجاهدان وسربازان گمنام امام زمان عج را نشانه تازه ای از تلاش دشمن برای نفوذ دانست.

وی در پایان به سوالات طلاب پاسخ داد.


  • روابط عمومی

نباید با استانداردهای دوگانه با رسانه های کشور برخورد کرد

روابط عمومی | دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴ ق.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، در خصوص افتتاح نمایشگاه مطبوعات و حواشی ایجاد شده پیرامون آن افزود: وزارت ارشاد باید در خصوص اعتراضات رسانه ها توضیحاتی ارائه کند.

وی ادامه داد: رسانه هایی که حاضر به شرکت در نمایشگاه مطبوعات امسال نشده اند تبعیض را دلیل عدم شرکت خود عنوان کرده اند و این در حالی است که نباید با استانداردهای دوگانه با رسانه ها رفتار شود و آزادی عمل آنها سلب شود، البته رسانه ها نیز باید تعهد کاری داشته باشند و نمی توان توقع داشت که رسانه ها پیوسته مجیزگوی سیاست های دولت ها باشند زیرا رسانه باید استقلال همراه با تعهد داشته باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت اظهار داشت: رسانه ها نباید از مسیر انصاف در جامعه خارج شوند و به دنبال کانالیزه کردن افکار عمومی و پمپاژ مطالب خلاف به جامعه باشند بلکه باید اخبار واقعی را به اطلاع مردم برسانند.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: اکنون برای برخی رسانه ها تلقی برخورد دوگانه به وجود آمده است که وزارت ارشاد باید وارد عمل شده و توضیحات لازم را ارائه و به انتقاد رسانه های منتقد پاسخ دهد، هم اکنون صحبت هایی مبنی بر دریافت برخی رسانه ها از یارانه های مناسب مطرح است و این در حالیست که دیگر رسانه ها از این یارانه کاملا بی نصیب هستند و وزارت ارشاد باید با عدد و رقم و نه به صورت کلی در این خصوص جوابگو باشد.

وی با اشاره به کمبود رسانه مستقل در کشور ابراز داشت: اکنون برخی رسانه ها در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم از بودجه های دولتی ارتزاق می کنند و رسانه مستقل در کشور به ندرت وجود دارد و نباید اجازه داد این تعداد رسانه که در تمامی دولت ها استقلال خود را حفظ کرده اند در حاشیه قرار گرفته و به آنها اجحاف شود.

  • روابط عمومی

"ساده‌اندیشان" جاده صاف‌کن دشمن در نفوذ سیاسی و فرهنگی هستند

روابط عمومی | دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ق.ظ

نماینده مردم محلات با اشاره به اینکه مسئله نفوذ در کشور پدیده‌ای کاملا واقعی و جدی است، گفت: ساده اندیشان جاده صاف‌کن دشمن در نفوذ سیاسی و اقتصادی هستند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره هشدارهای مقام معظم رهبری درباره  نفوذ و راه‌های مقابله با آن اظهار داشت: نفوذ دشمن امری واقعی است نه موهون و کسانی که تصور می‌کنند نفوذ پدیده‌ای موهون است، ساده دل یا ساده اندیش هستند.

  • روابط عمومی

بازدید ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک

روابط عمومی | شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ

- با دستور مساعد دکتر طاهر احمدی ساعت کار درمانگاه نیم ور تغییر پیدا می کند.

- فعالیت تخصصی درمانگاه امام حسن مجتبی با مساعدت شبکه بهداشت ودرمان محلات.

با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی،نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس،ریاست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان محلات ،ریاست شورای شهر محلات ونیم ور مشکلات درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان محلات و درمانگاه شهر نیم ور بررسی شد.

  • روابط عمومی

تاکید بر وحدت ملی با توجه به الزامات نامه رهبری

روابط عمومی | چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ب.ظ
  نماینده مردم محلات ودلیجان با تاکید بر حفظ وحدت ملی و رصد اجرای الزامات، گفت: با توجه به نامه مهم رهبری لازم است که در حفظ وحدت ملی و با صدای واحدی گام برداشته شود.

- وزیر محترم کشور؛ایجاد بخشداری در نراق ونیم ور خواست ما ومردم است.
- از وزیر راه میخواهم در چهاربانده کردن محور دلیجان-نراق تسریع نماید.
- سه ماه از سیل محلات می‌گذرد اما اقدام لازم توسط مدیریت بحران برای پرداخت خسارت انجام نشده است.
- دخالت برخی لایحه‌های میانی دولت در انتخابات ، منشاء بی اعتمادی مردم را فراهم می‌کند.

  • روابط عمومی

لزوم اختصاص یارانه تولید به کشاورزان گل و گیاه

روابط عمومی | شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ق.ظ

لزوم اختصاص یارانه تولید به کشاورزان گل و گیاه

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه ظرفیت های مناسبی برای پرورش و صادرات گل های تزئینی در کشور وجود دارد، گفت: بسیاری اززیرساخت های لازم برای تولید گل های تزئینی وجود دارد و درحال حاضرشهر محلات دارای یک هزار هکتار سطح زیرکشت گل های سنتی و صنعتی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: گل وگیاه محلات مورد جدی دولت قرار نگرفته است ویارانه لازم برای تولید ویا صادرات اینگونه محصولات ارایه نشده است.

گل و گیاه محلات نیازمند توجه دولت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بخش کشاورزی در این منطقه رها شده است و عدم حمایت دولت و اینکه تولید اینگونه محصولات گران تمام می شود باعث شده است تا نتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

 

ارایه تسهیلات بانکی با سود کم به کشاورزان گلکار

سلیمی با انتقاد از پرداخت وام هایی با سود 10 درصد به کشاورزان ، گفت: پژوهشگاه  گل و گیاه  به موقع بودجه های خود را دریافت نمی کندو به این دلیل نمی تواند داشته ها و دانسته های خودشان را در اختیار گلگاران قرار دهند. همچنین پرداخت وام هایی با بازپرداخت 10 درصد باعث شده است تا تلاش کشاورزان به جیب بانک ها برود.

 

ضرورت تشکیل سامانه اطلاعاتی گل و گیاه

نماینده محلات و دلیجان در مجلس، تصریح کرد: تسهیلات لازم و اطلاعات به روز از بازار کشورهای همسایه دراختیار گلکاران نیست و این باعث شده تا ما گامهای بلندی برنداریم. حقیقتا صنعت گل و گیاه ما مظلوم است و حمایت در خور شانی از آن صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد بازار گل و گیاه به دست دیگر کشورها بیفتد،‌اظهار داشت: با حمایت از دانشمندان و افراد زبده این عرصه و داشتن نگاه تولیدی و ارزآوری می توان گل و گیاه ایران را به دنیا معرفی کرد.

  • روابط عمومی

بازدید از شرکت دانش بنیان رویال نهال

روابط عمومی | شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۵۶ ق.ظ

حجت الاسلام سلیمی صبح روز جمعه از شرکت دانش بنیان رویال نهال محلات بازیدید کرد.

در این بازدید مدیر شرکت رویال نهال گفت: این شرکت دانش بنیان در حال حاضر 16 نفر اشتغال زایی مستقیم دارد که در صورت حمایت مسئولان این تعداد افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به این مطلب که فعالیت اصلی این شرکت گفت در حال حاضر تعداد زیادی از ارقام گیاهان در این مرکز به روش کشت بافت تکثیر می شود و ویژگی محصولات تولیدی این شرکت قیمت پایین آن به نسبت مشابه وارداتی آن است.

بیرامی گفت:تقریبا قیمت محصولات تکثیر شده در این شرکت نصف مشابه خارجی است ودر صورت رفع مشکل کمبود فضای گلخانه ای این موسسه وحمایت مسئولین ،کشاورزان وگلکاران این مرکز می تواند تمامی نیاز شهرستان وحتی استان های هم جوار را تامین نماید.

در پایان این دیدار دکتر سلیمی ضمن تقدیر وتشکر از فعالیت این موسسه در خصوص پیگیری مشکلات این شرکت دانش بنیان نزد مسئولین قول مساعد داد.


در ادامه نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس در مراسم نصب گلدسته امامزاده گان روستای سینقان شرکت نموده وپس از آن در نماز جمعه شهر نراق حضور یافت.

  • روابط عمومی