وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

شهرستان محلات از پتانسیل فوق العاده ای در بخش گل برخوردار است

روابط عمومی | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۱ ب.ظ

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه گل محلات افزود: در حال حاضر پنج هزار هکتار زمین زیر کشت گل در کشور وجود دارد که یک پنجم آن در شهرستان محلات واقع شده و این پتانسیل ظرفیت فوق العاده ای را در محلات به وجود آورده است.

وی ادامه داد: پژوهشکده ملی گل در محلات، تکمیل فاز اول دهکده گل، وجود نیروی انسانی ماهر و کارآمد در این بخش و پایانه صادراتی گل محلات از مهم ترین زیر ساخت های صنعت گل در شهرستان محلات می باشد که باید در برخی بخش ها از جمله پایانه تلاش بیشتری جهت تکمیل آن به عمل آید.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش در راستای افزایش سرمایه گذاری در این صنعت، ارائه تسهیلات مناسب به فعالان بخش گل، افزایش سهم تولیدکنندگان گل از صندوق توسعه، انجام تبلیغات گسترده تر برای مصرف گل و گیاه در کشور و افزایش سرانه مصرف گل و ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب از جمله اقدامات شاخص برای رشد صنعت گل می باشد.

رایزن ایران در سفارت کشور تونس نیز با اشاره به سابقه طولانی شهرستان محلات در امر برپایی نمایشگاه گل گفت: اکنون این نمایشگاه با سابقه طولانی در امر برگزاری به یک نمایشگاه بین المللی تبدیل شده است.

مجید قربانی فراز افزود: حضور استان های بزرگ کشور در این نمایشگاه نشان دهنده همبستگی و اتحاد بین استان های کشور برای برگزاری نمایشگاه می باشد که امیدوارم تولید کنندگان گل کشور در آینده ای نزدیک به جمع صادر کنندگان گل اضافه شوند.

وی ادامه داد: شهرستان محلات ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف از جمله سنگ تراورتن و ماهیان زینتی دارد که امیدواریم رایزنان بازرگانی ایران از ظرفیت های صادراتی این شهرستان به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند و به معرفی پتانسیل های مختلف محلات در دیگر کشورها بپردازند.

این رایزن ایران در سفارت کشور تونس بیان کرد: بازاریابی یکی از مباحث مهم در صنعت گل است و تولید کنندگان گل می بایست برای تحقق این هدف در نمایشگاه های بین المللی گل خارج از کشور شرکت نمایند که تشکیل اتحادیه صادراتی در راستای اجرای این گام اقدام موثری خواهد بود؛ زیرا تولید کنندگان به این واسطه با جدیدترین محصولات در دنیا آشنا می شوند و از سویی دیگر امکان ارائه محصولات متنوع خود به بازارهای هدف را پیدا می کنند.

  • روابط عمومی

گل وگیاه