وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در سخنرانی مراسم روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مسجدالقائم شهر محلات گفت: امام رضا (ع) در دوران خود به تنهایی در مقابل بسیاری از انحرافات در اسلام وتشیع ایستادگی کرد.

دکتر سلیمی گفت:بخش اولی که حضرت آنان را تخطئه کرد، کسانی بودند که تقلید را کنار میگذاشتند و میخواستند از امامت ورهبری فاصله بگیرند. هرکجا افراد از پشت امام ورهبر کنار رفتند به انحراف رفتند.

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی بخش دومی که امام آنان را تخطئه کردند ،کسانی عنوان کردند که قائل به اباحه گری بودند.

ایشان در ادامه گفت: بخش سوم که حضرت آنان را تخطئه کرد کسانی بودند که میخواستند از قرآن کریم فاصله بگیرند.ایشان اجازه ندادند و مردم را در مقابل این موج ها حفظ کردند که و این موج ها، موج های سنگینی بود که عمده شیعیان را هم به سمت خود میکشاند و در این زمان، این امام رئوف بود که به کمک بعضی از خواص واعوانیون در مقابل آنان ایستادند و اجازه ندادند این انحراف در شیعیان ایجاد شود.

وی با اشاره به ممنوعیت کتابت ونقل حدیث در زمان خلیفه دوم گفت:پس از یکصد سال از وفات پیامبر(ص) و زمانی که ممنوعیت کتابت ونقل حدیث رفع شد،عده ای به علت فقدان و عدم کتابت حدیث به جعل حدیث از پیامبر(ص) پرداختند و از این طریق تغییرات وصدمات بسیاری را به دین وارد کردند.

ایشان افزود:امام رضا(ع) با تشکیل کلاس ودرس تفسیر در مقابل کسانی که حدیث جعل می کردند ایستادگی کردند ودر این خصوص به نقل از حضرت علی(ع) فرمودند:بدانید روایاتی که بیان میکنند اگر مخالف قرآن می باشد به آنها توجه نکنید.


  • روابط عمومی