وبلاگ اطلاع رسانی حجت الاسلام علیرضا سلیمی

طبقه بندی موضوعی

۱۲ فروردین روز «آری» بزرگ مردم به نظام جمهوری اسلامی بود

روابط عمومی | شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر مبنای جمهوریت با ماهیت اسلامی شکل گرفت و در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ اولین رفراندوم عمومی در کشور برگزار شد که مردم در این رفراندوم یک آری بزرگ و ماندگار به نظام جمهوری اسلامی گفتند.

وی افزود: جمهوری اسلامی بر اساس رای و خواست مردم شکل گرفت و نظام مردم سالاری دینی را بنیان نهاد به طوری که از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۳۵ انتخابات در کشور برگزار شده و مردم حاکمیت را به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب کردند.

سلیمی با بیان اینکه آنچه مهم است حفظ آرمان های جمهوری اسلامی است، افزود: امروز جریانی در کشور به دنبال عاری ساختن جمهوری اسلامی از محتوا و ماهیت خودش است درصورتی که مردم در رفراندم ۱۲فروردین به حکومت های سکولار، لیبرال و ملی گراهایی که به دنبال الفاظی از قبیل جمهوری ملی و نظام دموکراتیک بدون اسلام بودند، جواب رد دادند.

وی با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: امروز نیز همان رفراندوم به قوت خود باقی است و هر ساله در ایامی مانند روز قدس، راهپیمایی ۲۲بهمن و انتخابات مختلفی که در کشور برگزار می شود، این رفراندوم تجدید می شود و مردم با حضور پرشور خود به نظام جمهوری اسلامی یک آری مجدد می گویند.

سلیمی خاطرنشان کرد: اقتدار این نظام بستگی به حضور مستمر مردم دارد و رکن رکین جمهوری اسلامی، امر ولایت است و آنچه موجب ثبات و استحکام کشور می شود، مسئله ولایت فقیه است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تنها نسخه شفابخش کشور را رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: امروز این نسخه شفابخش، پیش روی ماست و باید به این نسخه عمل کنیم و اگر آن را تنها بر روی طاقچه قرار دهیم، قطعا نمی تواند بیمار را درمان کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی کشوری مقتدر است و مولفه های قدرت خود را از قبیل انسجام مردم، ارائه گفتمان جدید برای دنیا و مقاومت در برابر بیگانگان با استفاده از نیروهای بسیج مردمی و ابزار دفاعی، پیوسته حفظ کرده است و کسانی که امروز به دنبال تضعیف این مولفه ها هستند، آب به آسیاب دشمن می ریزند و هنوز نتوانسته اند معنای جمهوری اسلامی را درک کنند.

سلیمی افزود: ما در جمهوری اسلامی در زمینه اسلامی کردن نظام هنوز در آغاز راه هستیم و هیچ کس ادعا نمی کند که از صدر تا ذیل همه چیز به نقطه مطلوب رسیده ولی این مسیر، مسیر صحیح و درستی است و در حال حرکت در این مسیر هستیم.

  • روابط عمومی